هشدار شواری امنیت؛ به حملات طالبان پاسخ داده می شود

شورای امنیت ملی افغانستان تاکید کرده است که حملات طالبان بر مواضع نیروهای امنیتی در ولایت های مختلف «بی پاسخ» نمی ماند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، بعد از امضای توافقنامه صلح امریکا و طالبان، افراد این گروه در بخش هایی از کشور بر مواضع نیروهای امنیتی حمله کرده و شماری را نیز به قتل رساندند.

بر اساس اعلام وزارت ها و نهادهای امنیتی کشور، نیروهای امنیتی در سراسر کشور در حالت «دفاع فعال» حضور دارند.

در همین رابطه، جاوید فیصل، سخنگوی شورای امنیت ملی تاکید کرده است که حملات اخیر طالبان در برخی ولایات بی ‌پاسخ نخواهد ماند.

وی بعد از ادعای طالبان مبنی بر نقض توافقنامه از سوی طرف قرارداد آن، در حساب توئیتر خود نگاشته است که «حملات و تهاجم طالبان در زابل و بدخشان بی ‌پاسخ نخواهد ماند. ما به همکاری متحدان بین ‌المللی خود پاسخی قوی به طالبان خواهیم داد.»

به گفته وی، همزمان با گفتگوها میان هیئت طالبان و دولت برای رهایی زندانیان، طالبان باید خشونت‌ ها را متوقف کرده و به مردم افغانستان نشان دهند که برای تامین صلح در کشور صادق اند.

با این حال، طالبان نسبت آنچه نقض توافقنامه می داند، گفته است که عدم رهایی ۵ هزار زندانی آن گروه، حمله بر مراکز طالبان در ساحات غیر نظامی، بمباران مکان‌ های غیر نظامی و برخی موارد دیگر، تخطی‌ هایی است که از سوی دولت افغانستان و نیروهای امریکایی انجام شده ‌است.

بیشتر بخوانید…

هرچند که این ادعا ازسوی نیروهای امریکایی مستقر در افغانستان رده شده است.

سانی لگت، یکی از سخنگویان نیروهای امریکایی در افغانستان در حساب توئیتر خود نوشته است که نیروهای خارجی شرایط نظامی توافق ایالات متحده و طالبان را حفظ می ‌کنند و به آن ادامه می ‌دهند. هرگونه ادعا در غیر این صورت بی‌اساس است و مطابق توافقنامه از شرکای افغان خود در صورت حمله، دفاع می کنیم.

طالبان مسلح در ابتدای سال جدید شمسی، حملات تهاجمی گسترده در ولایت های زابل و بدخشان انجام داده و شمار زیادی از نیروهای امنیتی را به قتل رساندند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *