هشدار امریکا به شورشیان طالب در افغانستان

Handout image of Taliban fighters surrendering their weapons in Afghanistanایالات متحده امریکا در تازه ترین مورد به شورشیان طالب در افغانستان هشدار داد و گفته است طالبانی که حاضر به گفتگو با دولت افغانستان نشوند سر کوب خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وزارت امور خارجه امریکا با نشر خبرنامه ای اعلام کرده است که شورشیان طالب باید با دولت افغانستان گفتگو کنند و راهی جز این برای گروه طالبان باقی نمانده است.

وزارت امور خارجه امریکا در واکنش به گفته های شورشیان طالب که آنان حاضر نیستند با دولت افغانستان وارد گفتگو شوند این خبرنامه را نشر کرده است.

وزارت خارجه امریکا در این خبرنامه گفته است اگر شورشیان طالب حاضر به مذاکرات مستقیم صلح با دولت افغانستان نشود، از سوی نظامیان افغان و سایر کشور های متحد افغانستان سرکوب می شوند.

این در حالیست که نمایندگان کشور های افغانستان، پاکستان، امریکا و چین قرار است در پنچمین نشست نقشه راه آوردن صلح در افغانستان با شورشیان طالب در ماه مارچ ۲۰۱۶ که در اسلام آباد پاکستان برگزار می شود، با طالبان گفتگوی رو در رو انجام دهند.

گفتنی است که وزارت امور خارجه افغانستان بعد از چهارمین نشست چهارجانبه در کابل اعلام کرد که براساس توفقات انجام شده در کابل، گروه طالبان باید با دولت افغانستان گفتگوی رو در رو انجام دهد.

با نشر این خبر، گروه طالبان در قطر اعلام کردند که آنان در این مورد هیج اطلاعی ندارند.

همچنین شورشیان طالب دیروز شنبه (۱۵ حوت) اعلام کردند تا زمانی که اشغال افغانستان پایان نیابد آنان حاضر به گفتگو های صلح نخواهد شد و این گروه زمانی حاضر به گفتگو می شوند که نام گروه طالبان از فهرست سیاه سازمان ملل برداشته و زندانیان طالب آزاد شوند.

Author

About Author