آغاز رزمایش آمریکا و کوریای جنوبی

b1da955f-9c04-4bd1-906a-af4a24fc6553

وزارت دفاع کوریای جنوبی اعلام کرد نیروهای این کشور رزمایش مشترک نظامی با نیروهای آمریکایی را با وجود تهدیدهای همسایه شمالی خود آغاز کرده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از رویترز، در حالی هزاران نیروی نظامی آمریکایی و کوریای جنوبی از امروز دوشنبه (۱۷ حوت) بزرگترین رزمایش مشترک سالانه خود را در شبه جزیره آغاز کردند که کوریای شمالی از شدت عصبانیت، به این دو کشور هشدار جدی داده و همزمان واشنگتن و سئول بار دیگر بر رویارویی با تحرکات پیونگ یانگ تاکید ورزیده اند.

رزمایش امروز که از آن به عنوان بزرگترین تمرین نظامی مشترک دو کشور در منطقه نام برده در حالی صورت می گیرد که هم کوریا و هم آمریکا آن را تلاشی برای مقابله با «کیم جونگ اون» رهبر جوان کوریای شمالی دانسته اند.

رزمایش «جوجه عقاب» هم تمرینات هوایی، زمینی و دریایی نیروهای مشترک را در بر می گیرد و بیانیه ارتش کوریا یادآور شده که نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر از نظامیان کوریای جنوبی و ۱۵ هزار نفر از ارتش آمریکا در این رزمایش شرکت دارند.

حضور این تعداد نیروی کوریایی در رزمایش امسال نسبت به دوره های قبل بی سابقه توصیف شده است.

از امروز همچنین بزرگترین رزمایش نیروهای دریایی دو کشور موسوم به «سانگ یونگ» با شرکت ۵ هزار نظامی نیروی دریایی کوریا و ۷ هزار تفنگدار نیروی دریایی آمریکا با پنج فروند کشتی موقعیت سنجی و کشتی ها و ناوهای دو طرف در منطقه برگزار می شود و تا ۱۲ روز ادامه خواهد یافت.

دو طرف اعلام کرده اند که در طول برگزاری رزمایش تمامی تحرکات کوریای شمالی را در نظر دارند تا مبادا این کشور دست به اقدامی پیش دستانه و تهاجمی بزند.

هشدارهای نظامی کوریا و آمریکا در کنار تحریم های سخت شورای امنیت سازمان ملل و افزایش فشار کشورها بر کوریای شمالی و توقیف چند فروند کشتی این کشور پس از آغاز تحریم ها در کشورهای مختلف باعث بروز تنش ها شده و عصبانیت کوریای شمالی را در پی داشته است.

Author

About Author