هدف سفر طالبان به ازبکستان مشخص شد

سفیر ازبکستان در کابل در دیدار با مشاور امنیت ملی هدف سفر نمایندگان طالبان به این کشور را مشخص ساخت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، «یادگار خواجه شادمانوف»، سفیر ازبکستان در کابل در دیدار با حمدالله محب گفت که ازبکستان به پروسه صلح به رهبری و مالکیت افغانها متعهد است.

در خبرنامه دفتر شورای امنیت ملی آمده است که سفیر ازبکستان اطمینان داد که تمام تلاش‌ های کشورش در روشنایی اصول دولت افغانستان و مطابق به تعهدات دوجانبه ای می ‌باشد که در مورد صلح و همسایگی با افغانستان است.

همچنین شادمانوف در مورد سفر اخیر نمایندگان طالبان به ازبکستان معلومات ارائه کرد و اظهار داشت که در آن سفر فقط روی نقش و همکاری تاشکند در مذاکرات صلح گفتگو صورت گرفت.

سفیر ازبکستان در کابل تاکید کرد که در گفتگوها با نمایندگان طالبان روی اهمیت تفاهم بین‌ الافغانی و عدم چشم پوشی از دستاوردهای در زمینه حقوق بشر و حقوق زنان بحث شده است.

بر اساس خبرنامه، مشاور امنیت ملی نیز اظهار داشت که تعاملات جدید سیاسی نباید به اعتمادِ به میان آمده آسیب رسانیده و باعث ایجاد شک گردد.

محب تاکید کرد که افغانها، منحیث مالکان و شرکای اصلی پروسه صلح می‌ توانند در مورد آینده خویش تصامیم خوب و مطمئن اتخاذ نمایند.

گفتنی است که در جریان روزهای اخیر هیئتی از طالبان مسلح به رهبری ملابرادر به کشور ازبکستان سفر کرده و با مقام های این کشور دیدار و گفتگو کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *