نیویورک تایمز : اسد ، جهان را شگفت زده کرد

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقامات نظامی آمریکا نوشت : تحلیلگران استخبارتی این کشور به این نتیجه رسیده‌اند، حمله اخیر اسرائیل به لاذقیه که در آن انبار موشک‌های ضدکشتی یاخونت قرار داشتند، با موفقیت چندانی همراه نبوده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه – بنابر ادعای این مقامات آمریکایی، احتمال حمله دیگر اسرائیل برای نابود کردن کامل این موشک‌ها وجود دارد.

منابع رسانه‌ای آمریکا پیشتر گزارش داده بودند که رژیم صهیونیستی در تاریخ ۵ جولای در نزدیکی شهر بندری لاذقیه موشک‌های یاخونت که توسط روسیه به سوریه فروخته شده بودند را هدف قرار داده و منهدم کرده است. اما در حال حاضر تحلیلگران اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که دستکم تعدادی از این موشک‌ها قبل از حمله هوایی اسرائیل به مکانی دیگری منتقل شده بودند.

بر اساس این گزارش، افسران نظامی نیروهای دریایی آمریکا و اسرائیل وجود این موشک‌ها را خطری جدی برای کشتی‌های خود می‌دانند.

بنا بر گزارش منابع اطلاعاتی آمریکا، پس از حمله اسرائیل، دولت سوریه سعی کرده است تا با آتش زدن موشک‌اندازها و خودروهای نظامی این مسئله را که موشک‌های یاخونت قبل از حمله به جای دیگری منتقل شده‌اند پنهان و این باور را ایجاد کند که موشک‌های ضد کشتی یاخونت بر اثر این حمله نابود شده‌اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *