گرامیداشت از روزجهانی قدس در ولایت هرات

از روز جهانی قدس درمساجد وتکایایی ولایت هرات با تجمع های وسیع مردم اهل سنت وتشیع گرامیداشت شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه – خبرنگار هرات / شمار زیادی از علمای دینی شیعه وسنی هرات ضمن محکوم کردن جنایات رژیم اسرائیل، از عموم مردم کشورهای اسلامی خواستند تا با اتفاق وانسجام عمل هرچه بیشتر، نگذارند که کشورهایی دیگری به مانند فلسطین به دست قدرت های استکباری اشغال گردد.

سخنرانان به مردم و دولت مردان کشورهای اسلامی هشدار دادند که در حال حاضر دشمنان قسم خورده ی مسلمانان قصد دارند تا با ایجاد خاورمیانه ی متشنج وجنگی ، کشورهای اسلامی را چند پارچه ساخته و به منافع خود دست یابند.

حجت الاسلام احمد علی جبرئیلی، رئیس مدرسه ی علمیه ی صادقیه و امام جمعه ولایت هرات درقسمتی از مراسم ویژه مدرسه صادقیه هرات گفت: روز قدس به معنای دشمنی با یهودیت نیست، بلکه صدای رسای مسلمانان برای از بین رفتن رژیم غاصب صیهونیزم جهانی میباشد.

او گفت: در پس پرده ی تمامی جنگ ها و خونریزی های کشورهای اسلامی دست سیاه و تفرقه انداز اسرائیل پنهان شده است و نگرانی در این است که شماری از کشورهای خودفروخته ی عربی دست به بزرگ ساختن حلقه ی خونریزی ها میزنند.

به گفته ی امام جمعه ی مسجد جامع صادقیه ی ولایت هرات، یکی دیگر از برنامه ها و پالیسی های استکبارِ برهم انداز این است تا شماری دیگر از کشورهای اسلامی از جمله افغانستان را به سرنوشت فلسطین دچار ساخته و این هشداری جدی برای مردم کشورمان به حساب میآید.

این روحانی در ولایت هرات همچنان علاوه کرد در اینجاست که آیات آسمانی قرآن کریم و احادیث نورانی رسول معظم اسلام (ص) به چاره سازی امت آمده و مارا به وحدت دعوت میکند.

در همین حال برخی از مردم ولایت هرات که درمراسم نمازجمعه و روزجهانی قدس اشتراک ورزیده بودند میگویند: هدف آنان از شرکت در مراسم شکوه آفرین روز قدس، پیمان مجدد با مردم مظلوم فلسطین است. آنان خطاب به قدرتهای جهانی گفتند: فلسطین تنها نیست و تنها نخواهد ماند. این مردم همچنان روز جهانی قدس را نقطه وصل و اتحاد اسلامی میدانند.

گفتنی است که مراسم تجلیل از روز جهانی قدس در مساجد و اماکن عمومی بیش از صد منطقه ی ولایت هرات با حضور گسترده ی علما و پیروان اهل سنت و تشیع ولایت هرات برگزار شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *