نظامیان امریکایی درحال تدارک خروج از ولایت پکتیا

 قرار است نظامیان امریکایی مستقر در ولایت پکتیا در روزهای آینده این ولایت را به مقصد کشورشان ترک کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، فرماندهان نظامیان امریکایی مستقر در ولایت پکتیا در جنوب افغانستان از آمادگی این نیروها برای خروج از این ولایت خبر دادند.

برخی از رسانه های داخلی به نقل از این فرماندهان اعلام کرد: زمان حضور این نیروها در پکتیا به خصوص در شهر “گردیز” مرکز این ولایت به سر رسیده و قرار است در روزهای آتی این ولایت را برای همیشه ترک کنند.

ولایت پکتیا در جنوب افغانستان، یکی از ولایت‎های نسبتاً امن افغانستان است، گرچه طالبان به صورت مقطعی حملات نظامی پراکنده‌ای در این ولایت انجام می‌دهند اما تاکنون این ولایت با خطری جدی از سوی این گروه مواجه نبوده است.

قرار است نظامیان امریکایی تا پایان سال ۲۰۱۴ افغانستان را ترک کنند و تنها تعداد انگشت شماری از این نظامیان، در ظاهر برای مشورت و آموزش نیروهای امنیتی افغان در این کشور باقی می‌مانند.

با وجود آن که ۱۳ سال از حضور نظامیان خارجی در افغانستان می‎گذرد اما مردم این کشور نتوانستند در سایه حضور آنان ثبات اقتصادی، امنیتی و سیاسی را تجربه کنند.

حامد کرزی چندی قبل، در مصاحبه با مجله “آتلانتیک” تصریح کرد که آمریکا برای منافع مردم افغانستان در این کشور حضور نیافت بلکه برای دسترسی به اهداف استراتژیک خود وارد افغانستان شد.

وی مسئولیت بی‎ثباتی و ناامنی در افغانستان را بر عهده نظامیان خارجی به خصوص امریکا عنوان کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *