رهبر کاتولیک های جهان باکودکان قربانی تجاوز جنسی دیدار میکند

پاپ فرانسیس برخلاف روش پاپ سابق در مسکوت گذاشتن تعرض های جنسی کشیشان به کودکان، تصمیم گرفت فردا برای اولین بار با مجموعه ای از قربانیان این تعرض ها دیدار نماید.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، انتظار می رود که پاپ با شش تن از قربانیان از جمله دو آلمانی، دو انگلیسی و دو ایرلندی دیدار کند.

پاپ فرانسیس تا قبل از هر کاهنی که به کودکی تعرض نماید را یک ” قدیس سیاه” توصیف نموده و بارها تصریح کرده است که نمی توان کودکان را بازیچه هوسبازی افراد قرار داد.

قبل از این دیدار مراسم تقدیس انجام خواهد شد و بعد از آن کمیته جدید حمایت از کودکان در برابر تعرض های جنسی کاهنان که از سوی پاپ در ماه مارچ تشکیل شده بود، نشست خود را آغاز خواهد کرد.

کمیته مذکور که از ۴ زن و ۴ مرد تشکیل شده،  در تلاش است تا از تعرض به کودکان در موسسات وابسته به کلیسا پیشگیری کرده  و با آن ها مبارزه کند، اما در مسایل تحقیقاتی دخالتی نخواهد کرد.

لازم به یاداوری است که واتیکان از دادن اطلاعات روشن و کامل در مورد تعرض به کودکان توسط کاهنان خودداری می کند، زیرا این نوع آمارها و اطلاعات را اسناد محرمانه و داخلی واتیکان می داند که نمی توان آنها را به سادگی افشا نمود.

در چندین سال اخیر کودکان و خردسالان زیادی از سوی کشیشان کلیساهای کاتولیک در کشورهای اروپایی و امریکایی مورد تعرض قرار گرفتند که در اثر آن پاپ دستور ایجاد کمیته ای بررسی این جرایم داد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *