ناپدید شدن ۱۰هزار کودک پناهجو در کشورهای اروپایی

پناهجویاندر تازه ترین مورد مقامات امنیتی اروپا اعلام کرده اند که حداقل ده هزار کودک پناهجو در کشورهای اروپایی ناپدید شده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، از دو سال به این طرف صدها تن از شهروندان کشورهای آسیایی و بخصوص از کشور سوریه و افغانستان به دلیل ادامه درگیری ها و جنگ های بی پایان کشورهای شان را ترک کرده و راهی کشورهای اروپایی شده اند.

اکثریت از پناهجویان از راه قاچاق با کشتی ها راهی کشورهای اروپایی و از جمله سویدن، آلمان، اتریش، انگلیس، ایتالیا، سوئد، سوئیس و دنمارک شده اند.

با این حال پولیس اروپا « یوروپل» اعلام کرده است که از مجموع ده هزار کودک پناهجوی ناپدید شده ۵ هزار در کشور ایتالیا ناپدید شده اند و از سرنوشت هزار نفر دیگر از این پناهجویان خردسال در سوئد خبری در دست نیست.

به گفته مقامات امنیتی اروپا بیم آن می رود که بسیاری از این پناهجویان کم سن و سال گرفتار باندهای سازمان یافته قاچاق انسان شده باشند.

یک مقام ارشد «یوروپل» امروز یکشنبه به نشریه ‘آبزرور’ انگلیس گفت: باندهای تبهکار اروپا پناهجویان کم سن و سال را به منظور سوءاستفاده های جنسی و بردگی هدف قرار می دهند و حداقل ۱۰ هزار پناهجوی کودک که بدون همراه وارد اروپا شده بودند، هم اکنون مفقود هستند.

به نوشته ‘آبزرور’ در اولین تلاش های نیروهای امنیتی اروپا برای روشن کردن یکی از نگران کننده ترین جنبه های بحران مهاجرت، «برایان دونالد» از مقامات یوروپل می گوید هزاران نفر از مهاجران کم سن و سال پس از ثبت نام توسط سازمان های مسئول، ناپدید شده اند.

وی افزود: باندهای تبهکاری که کودکان پناهجو را هدف قرار می دهند دارای تشکیلات جنایی پیچیده ای هستند… بنابراین منطقی است که بگوییم ما به دنبال یافتن بیش از ۱۰ هزار پناهجوی کم سن و سال هستیم.

همچنین بر اساس گزارش سازمان خیریه ‘از کودکان محافظت کنید’، حدود ۲۶ هزار کودک بدون همراه سال گذشته میلادی به عنوان پناهجو وارد اروپا شده اند.

بررسی های نیروهای پولیس در اروپا نشان می دهد که ۲۷ درصد از حدود یک میلیون پناهجویی که در سال ۲۰۱۵ وارد اروپا شدند، کودک و نوجوان زیر سن قانونی بوده اند، البته خیلی از آنان همراه داشته اند.

به نوشته آبزرور در ماه اکتبر فاش شد که حدود هزار پناهجوی خردسال پس از ورد به شهر بندری ‘ترلبورگ’ در جنوب سوئد، ناپدید شده اند.

همچنین در گزارش دیگری که هفته گذشته از سوئد منتشر شد، هشدار داده شده است که بسیاری از پناهجویان خردسال و بدون همراه ناپدید هستند و اطلاعی از سرنوشت آنان در دست نیست.

نشریه انگلیسی افزود: در انگلیس هم تعداد کودکان پناهجویی که بلافاصله پس از ورود به این کشور ناپدید شده اند طی یک سال گذشته، دو برابر شده است. نگرانی ها در مورد اینکه این کودکان نیز هدف باندهای تبهکار قرار گرفته باشند، رو به افزایش است.

برایان دونالد از مدیران یوروپل گفت: ما شواهد و مدارکی دریافت کرده ایم که نشان می دهد برخی از کودکان پناهجو پس از ورود به اروپا هدف سوءاستفاده جنسی قرار گرفته اند.

وی افزود: در آلمان به عنوان یکی از مقاصد اصلی پناهجویان و در مجارستان به عنوان یکی از مسیرهای اصلی عبور پناهجویان تعداد زیادی از تبهکاران که در حال بهره کشی از مهاجران بودند، شناسایی و دستگیر شده اند.

کشورهای اروپایی طی ماه های اخیر با هجوم گسترده پناهجویان بویژه از کشورهای جنگزده سوریه، عراق و افغانستان به قاره سبز، با بزرگترین بحران مهاجرت در سال های پس از جنگ جهانی دوم مواجه شده اند.

بر اساس آمارهای منتشره بیش از یک میلیون پناهجو در سال ۲۰۱۵ میلادی وارد اروپا شدند و هزاران نفر دیگر نیز در راه رسیدن به اروپا جان خود را از دست دادند و یا مجروح شدند.

Author

About Author