استقبال نهادهای رسانه ای از حکم رئیس جمهور

55A3CAAF-AC8D-40D1-9E9D-457B096A573F_mw1024_s_nنهادهای رسانه ای کشور از حکم رئیس جمهور برای رسیده گی به مشکلات خبرنگاران استقبال کرده و آن را حکمی صریح در حل مشکلات خبرنگاران می دانند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، معاون سخنگوی ریاست جمهوری و مسوولان نهادهای رسانه ای و خبرنگاری، امروز (۱۱دلو) در نشست خبری اشتراک کردند.

سید ظفر هاشمی در این نشست، موضوعات مندرج در حکم ریاست جمهوری را تشریح کرده و اظهار داشت که صدور این حکم، تعهد حکومت برای آزادی بیان و حمایت از رسانه هاست.

به گفته وی، برای رسیده گی به تخطی های رسانه ای، قرار شده است تا نهادهای غیرمسوول دیگر به این تخطی ها رسیده گی نکرده و نهادهای مسوول این کار را انجام دهند.

هاشمی اظهار داشت که رئیس جمهور از نهادهای حکومتی خواسته تا چهارچوب مشخصی برای اطلاع رسانی داشته باشند تا خبرنگاران بدون مشکل به اطلاعات دسترسی داشته باشند.

منبع افزود که چگونگی برخورد رسانه ها با نهادهای دولتی و امنیتی و برعکس آن نیز در این حکم گنجانده شده است.

در عین حال، مسوولان نهادهای رسانه ای از این حکم استقبال کردند.

فهیم دشتی یکی از فعالان رسانه ای اظهار داشت که ایجاد صندوق وجهی می تواند پشتوانه خوبی برای خبرنگاران و خانواده های آنها باشد.

به گفته وی، صدور این حکم حمایت حکومت از رسانه ها را تائید کرده و چهارچوب مشخص برای فعالیت آنها را تنظیم می کند.

در عین حال، رحیم الله سمندر، فعال رسانه ای نیز از صدور این حکم استقبال کرده و از حکومت خواست تا در زمینه تامین امنیت خبرنگاران و کارمندان رسانه ها، اقدامات جدی و عملی روی دست گیرد.

گفتنی است که رئیس جمهور روز گذشته و بعد از آن حکمی در جهت رسیده گی به مشکلات خبرنگاران را صادر کرد که هفته گذشته موتر حامل کارمندان موبی گروپ مورد حمله انتحاری قرار گرفت و دیروز نیز خبرنگاران پیشین تلویزیون ملی در ولایت ننگرهار به قتل رسید.

Author

About Author