نامزدان ریاست دارالانشای کمیسیون انتخابات مصاحبه دادند

هشت تن از نامزدان برای احراز کرسی ریاست دارالانشای کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان امروز سه شنبه ( ۱۰ حوت) با حضور رئیس جمهور، رئیس اجرایی و معاون دوم ریاست جمهوری در ارگ مصاحبه دادند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، خواجه محمد عصامی، احمدالله ارچیوال، امام محمد وریماچ، عبدالرحیم داوود رحیمی، پوپل حبیبی، عبدالعزیز صمیم، احمد شاه زمانزی و سیدجمال الدین صاحب زاده از جمله نامزدان پست ریاست دارالانشای کمیسیون مستقل انتخابات هستند.

این افراد که از سوی کمیسیون مستقل انتخابات معرفی شده اند جریان مصاحبه هر کدام به طور جداگانه با حضور محمد اشرف غنی، محمد سرور دانش و داکترعبدالله عبدالله صورت گرفت.

بر اساس ماده ۲۲ قانون جدید انتخابات، کمیسیون مستقل انتخابات و کمیسیون شکایات انتخاباتی مکلف هستند که از طریق یک پروسه شفاف، کاندیدان واجد شرایط ریاست دارالانشای خود را تشخیص کرده و لیست آنان را غرض اخذ منظوری به ریاست جمهوری ارائه کنند.

ارگ ریاست جمهوری اعلام کرد که قرار است بزودی از میان این نامزدان بعد از ارزیابی های همه جانبه یک تن از آنها برای احراز پست ریاست دارالانشای کمیسیون مستقل انتخابات تعیین و اعلام گردد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *