وزیران داخله افغانستان و فرانسه روی همکاری ها تاکید کردند

وزیران امورداخله افغانستان و فرانسه بر همکاری‌های دو جانبه میان پولیس دو کشور، در بخش مبارزه با تروریزم و قاچاق مواد مخدر تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سترپاسوال “تاج محمد جاهد” وزیر امورداخله جمهوری اسلامی افغانستان در اولین نشست دوجانبه کمیسیون مختلط امنیتی بین وزیران امور داخله فرانسه و افغانستان در شهر پاریس اشتراک کرد.

در این نشست دو جانب پیرامون مبارزه مشترک علیه تروریزم و مبارزه با قاچاق مواد مخدر بحث نمودند و بر همکاری‌های دو جانبه در امر مبارزه مشترک علیه تروریزم و قاچاق مواد مخدر توافق کردند.

تاج محمد جاهد وزیر امورداخله کشورمان گفت که مبارزه مشترک جهانی علیه تروریزم و افراط گرایی، در حقیقت مبارزه برای آزادی و تامین عدالت برای بشریت در سراسر جهان است و نیاز است تا در این زمینه همکاری و همآهنگی همه جانبه در سطح منطقه و جهان به وجود آید.

در همین حال، وزیر امورداخله فرانسه، گفت که کشورش آماده است تا افغانستان را در امر مبارزه با تروریزم و مبارزه با قاچاق مواد مخدر همکاری کند و به همین دلیل کمسیون مشترک امنیتی متشکل از نماینده گان دو کشور ایجاد شده تا چگونگی همکاری های امنیتی میان دو کشور را مورد بررسی قرار دهد.

گفتنی است که در سال ۲۰۱۲ یک توافق نامه امنیتی میان افغانستان و فرانسه با هدف مبارزه مشترک علیه تروریزم به امضا رسیده بود و در این سفر تاج محمد جاهد وزیر امورداخله کشور، به پاریس پیرامون چگونگی اجرایی شدن این توافق نامه بحث صورت گرفته است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *