فراخوانی سه تحلیلگر به دادستانی کل

سخنگوی دادستانی کل اگفت: سه تحلیلگری که اظهارات آنها درباره اقوام این کشور با اعتراض‌های گسترده مواجه شده، به دادستانی فراخوانده شده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، اخیرا این سه تن در یک برنامه سیاسی تلویزیون خصوصی درباره اقوام غیرپشتون تحلیل‌هایی ارائه کردند که خشم عده ای را برانگیخت.

بصیر عزیزی سخنگوی دادستانی کل افغانستان گفت که” اسماعیل یون”، عبدالواحد طاقت “و “بسم‌الله افغانمل”، برای بازجویی به دادستانی احضار شدند.

عزیزی افزود که محمداسحاق الکو، دادستانی کل کشور، در پی انتشار این موضوع هیاتی را برای بررسی این موضوع، موظف کرده است.

بصیر عزیزی تاکید کرد که هر رسانه‌ای که فعالیتش منجر به مخدوش شدن منافع ملی و وحدت ملی شود، دادستانی آن را “فورا مسدود” خواهد کرد.

عبدالواحد طاقت، پس از پخش اظهاراتش در تلویزیون ژوندون گفت از کسانی که از اظهارات او ناراحت شده اند، عذر خواهی کرد.

پیش ازاین خبرگزاری دولتی باختر اعلام کرد که کمیسیون رسیدگی به تخلفات رسانه‌ای به دنبال شکایت کمیسیون امور فرهنگی و شوراهای ولایتی مجلس سنا و شماری از مردم تصمیم به تعلیق تلویزیون ژوندون و روزنامه انصار گرفته است.

کلیک باختر نوشته است که در برنامه تلویزیون ژوندون “تعدادی از اقوام کشور مورد اهانت قرار گرفته‌اند” و در روزنامه انصار به نمایندگان لویه جرگه مشورتی به صورت “وقیحانه‌ای توهین” شده است.

با این حال روز شنبه صدها تن از معترضان در اعتراض به این موضوع در مقابل ساختمان مجلس تجمع کردند و از دولت خواستند که جلو “اهانت” به اقوام کشور را بگیرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *