توقف شش پروژه، فشار امریکا بر کابل

وزیر دفاع کشور اعلام کرد که امریکا در واکنش به تاخیر حامد کرزی در امضای پیمان امنیتی با واشنگتن، حدود شش پروژه را در کشور متوقف کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، بسم‌الله خان محمدی، وزیر دفاع کشور هدف امریکا را در توقف شش پروژه در کشور ، اعمال فشار بر رئیس جمهور کرزی برای امضای این پیمان امنیتی دانست.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که کرزی به تازگی امریکا را به کوتاهی در تامین تدارکات نظامی کشور متهم کرده و گفت، واشنگتن سعی دارد کابل را به امضای پیمان امنیتی وادار کند.

رئیس کرزی، همچنین تاکید کرده است، افغاستان هرگز تسلیم فشار امریکا نخواهد شد.

ایمل فیضی، سخنگوی کرزی نیز روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: بدون شک عوامل خاص در درون دولت افغانستان با فشار از سوی امریکا مواجه شده‌اند اما این فشارها دستاوردی نخواهد داشت.

حامد کرزی امضای پیمان امنیتی با امریکا را به توقف حملات به خانه های مردم افغانستان، تامین صلح در کشور، تضمین برای برگزاری انتخابات شفاف، و حمایت از گفتگوهای صلح افغانستان منوط کرده است.

این در حالیست که واشنگتن تاخیر در امضای پیمان امنیتی را رد، و اعلام کرده است، این کشور برای امضای این پیمان تا بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در ماه حمل سال آینده صبر نخواهد کرد و اگر کرزی این پیمان را تا پایان سال ۲۰۱۳ امضا نکند، نیروهای امریکایی به طور کامل این کشور را ترک خواهند کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *