فاریاب در آستانه سقوط

حکومت درگیر زد و بند داخلی از آغاز حکومت وحدت ملی ولایت کندز دو بار سقوط کرد و چند روز قبل ولایت غزنی سقوط کرد و باید بگویم که ولایت فاریاب هم در آستانه سقوط قرار دارد و اگر به زودی به این ولایت رسیده‌گی نشود باز هم شاهد یک فاجعه خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، یک منبع معتبر از ولایت فاریاب که نخواست نامش افشا شود گفت که طالبان از ولسوالی درزآب برگشته اند و قصد دارند که بر میمنه حمله کنند. این منبع گفت که طالبان از ولسوالی های فاریاب ولایت غور، بادغیس، هلمند که بخاطر سرکوب کردن داعش رفته بودند حال شهر میمنه را تهدید می کنند و اگر این طالبان به مراکز خود در ولایت ها خود نروند که تعداد شان تقریباً به ۲۰۰۰ تن میرسد میمنه در تیررس یک تهدید جدی قرار دارد.

نظر به گفته این منبع طالبان با روحیه زیاد رفتند و داعش را شکست دادند و حکومت هم بقایای داعش را نجات داد و تهدید میمنه یک بحث بسیار جدی است.

این منبع اضافه کرد که اگر حکومت به موقع اقدام نکند شاید بعضی از ولسوالی ها اطراف شهر میمنه سقوط کنند و طالبان بتوانند شهر میمنه را سقوط بدهند چرا که با طالبان تک تیراندازها استند و تجهیزات خیلی پیشرفته دارند.

این در حالیست که شهر غزنی در ۱۰۰ کیلومتری شهر کابل سقوط کرد و حکومت بعد از ۴ روز اقدام جدی کرد و اگر میمنه سقوط کند حکومت مرکز شاید در یک ماه هم نتواند وارد عمل شود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *