بولدوک؛ آمریکا عامل اصلی شکل گیری گروه های تروریستی در افغانستان است

یک جنرال باز نشسته‌ی آمریکایی ادعا کرده است که حضور آمریکا در افغانستان دلیل اصلی کشاندن گروه های تروریستی به این کشور است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از تسنیم، جنرال “دونالد بولدوک” فرمانده پیشین نیروی آمریکایی در آفریقا گفته است حضور آمریکا در افغانستان سبب شده که پای گروه های تروریستی در این کشور کشانیده شود.

این مقام آمریکایی بیان داشت گفتگو های مستقیم آمریکا با گروه تروریستی طالبان برای افغانستان کار ساز نیست و واشنگتن نباید در پروسه صلح افغانستان مداخله کند.

بولدوک همچنان بیان داشت کار کرده های ۱۷ ساله ما در افغانستان نشان می دهد که باید امور داخلی افغانستان را به حکومت آن کشور واگذار کنیم و اجازه دهیم تا حکومت افغانستان شرایط مذاکره با طالبان را مشخص کند.

در همین حال او گفته است که ما بر خلاف خواست های مردم افغانستان حضور مان در آن کشور را تداوم داده‌ایم و در زمانیکه باید خارج می شدیم، نشدیم که این امر سبب شکل گیری گروه های افراطی و تروریستی در افغانستان شد.

از سوی هم این جنرال آمریکای گفته است  واشنگتن با تلاش های زیاد و دادن تلفات در افغانستان شکست خورده است و اما این شکست را نمی پذیرد و دیگر توان مقابله و نابود کردن گروه های تروریستی  در آن کشور را ندارد

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *