غزنی مسیری برای انتقال داعش به شمال

خاورمیانه

مقام های محلی غزنی ضمن هشدار از گسترش فعالیت های گروه تروریستی داعش در مناطق ناامن این ولایت، می گویند که اعضای این گروه از مسیر غزنی برای ناامن ساختن شمال کشور، به ولایت های شمالی می روند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، عبدالکریم متین، والى غزنى به تازه گی گفته است که اعضاى گروه تروریستی داعش در این اواخر از ولسوالى هاى نا امن از جمله «ناوه» به ولایت های شمالی کشور می روند.

متین افزود که افراد داعش از راه ولسوالى های ناوه و گیلان و از مسیر جاغورى به ولایت های شمالى می روند و اگر جلوی رفت و آمد آنها گرفته نشود، ناامنی به مناطق زیادی از غزنى سرایت می کند.

گفتنی است که ولسوالى ناوه از ١١ سال به این سو تحت تسلط طالبان مسلح قرار دارد.

اما خالقداد اکبری، رئیس شورای ولایتی غزنی در گفتگو با خبرگزاری خاورمیانه، تردد اعضای گروه تروریستی داعش از مسیر ولسوالی جاغوری را به صورت کامل رد کرد.

به گفته وی، هرچند داعش در بخش هایی از ولسوالی خاک افغان و دای چوپان ولایت زابل که هم مرز با ولسوالی های غزنی هستند، فعالیت های نظامی دارند که خود خطری برای حضور آنها در غزنی است.

اما اکبری افزود که داعش می تواند از مسیرهای دیگر به سمت شمال برود و اگر حکومت مرکزی در بخش تجهیز نیروهای امنیتی توجه نکند و وعده ها در مورد توجه بیشتر به غزنی عملی نشود، عواقب خطرناکی در انتظار این ولایت است.

رئیس شورای ولایتی غزنی تاکید کرد که قبل از تبدیل شدن گمانه زنی ها به واقعیت، باید دولت دست به کار شود و اقدامات اساسی انجام دهد.

غزنی یکی از ولایت های مرکزی کشور است که در صورت ایجاد پایگاه های مستحکم از سوی مخالفان به ویژه گروه تروریستی داعش، می تواند خطری برای تمام ولایت های مرکزی و کابل باشد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *