عمران خان: نباید به تروریستان اجازه داده شود تا از خاک پاکستان بر علیه دیگر کشورها استفاده کنند

نخست وزیر پاکستان در سفر به ایران، روی مسایل منطقه ای از جمله افغانستان با رهبران تهران بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش بخش بین الملل خبرگزاری خاورمیانه، عمران خان طی کنفرانس خبری مشترک با حسن روحانی رئیس جمهور ایران، با اشاره به اینکه اسلام آباد در جریان ۱۲ یا ۱۳ سال گذشته از وجود تروریسم در این کشور  بیشتر از هر کشور دیگر رنج برده است؛ اظهار داشت «نباید اجازه بدهیم گروه های تروریستی از خاک کشور ما علیه سایر کشورها از جمله ایران و افغانستان استفاده کند.»

شبکه خبری العالم آورده است؛ وی با بیان اینکه افغانستان با وجود نیروهای ناتو و سربازان امنیتی هنوز با تروریسم روبرو است، گفت: «تمام سیاست مدارن در کشور پاکستان به این نتیجه رسیده اند که نباید اجازه دهیم تروریستان خاک کشور ما را به میدان جنگ با دیگران مبدل کنند».

ضمن این عمران خان یکی از مهمترین دلایل سفر به ایران را موضوع تروریسم خوانده و اظهار داشت که هر سه کشور ایران، پاکستان و افغانستان از تروریسم رنج میبرند و همین مسله باعث بیشتر شدن اختلافات سه کشور شده است.
از سوی دیگر وی با اشاره  به اینکه افغانستان نتوانسته با وجود کمک های فراوان تروریسم را ریشه کن کند؛ گفت که پاکستان دستاوردهای خوبی در این عرصه دارد؛ اما افغانستان در حال حاضر شرایط بحرانی را پشت سر میگذراند.

عمران خان تصریح کرد «ما پذیرای چهار میلیون مهاجر افغانستان هستیم؛ ایران هم ۳ میلیون مهاجر افغانستان را در خود جای داده است و به نفع هر دو کشور است که صلح و ثبات در افغانستان برقرار شود».

این مقام پاکستانی افزود که آماده هرگونه همکاری با تهران می باشد تا موضوع افغانستان را از طریق گفتگو و راه حل های سیاسی و دیپلوماتیک حل کند؛ زیرا اگر صلح در افغانستان برقرار شود نه تنها برای مردم افغانستان که چهل سال است در رنج هستند مفید خواهد بود، بلکه برای مردم ایران و پاکستان نیز مفید تمام میشود.

این در حالی است که عمران خان عصر دیروز به دعوت رئیس جمهور ایران در یک سفر رسمی با هیئتی از مقامات بلند پایه این کشور به تهران رفت.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *