عضو برجسته کنست: نتانیاهو اعراب را علیه اسرائیل تحریک می کند

IMG_6992زهاوا گیل اون، از اعضای کنست و رئیس حزب «مرتص»، در نشست اخیر کنست اعلام کرد وزرا و اعضای کنست،جامعه عرب را تحریک می کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وی در ادامه با اشاره به اینکه ایگال عمیر با تحریک خاخام ها منجر به قتل رابین شد اظهار داشت: تحریک مسلمانان که از جانب نتانیاهو و دولت وی صورت می پذیرد هزینه های بسیار زیادی بر ما تحمیل خواهد کرد و جنگ و تنش با مسلمانان که ناشی از سیاست های جنگ طلبانه امثال نتانیاهو است فضای جامعه را امنیتی تر و مشکلات عدیده ای برای شهروندان یهودی بوجود آورده است.

وی در ادامه گفت: ما اعراب را از حقوق اولیه شان در این سال ها محروم کرده و دولت های تندرو آنها را تحقیر کرده اند و نتیجه این شده که امروز دیگر هیچ یهودی در اسرائیل امنیت ندارد.

گیل اون با اشاره به اظهارات «موطی یوگو» از نتانیاهو انتقاد کرده و گفت : ما به این دلیل که چپگرا هستیم مورد دشنام قرار می گیریم و نه بخاطر مواضعمان وی همچنین افزود: وقتی عضو یک کنست به یک قاضی عالی بگوید که به دشمن کمک میکند، این تندرویها سبب ریخته شدن خون های بیشتری می شود.

گیل اون در پاسخ به سئوال خبرنگاران در مورد توضیح بیشتر سخنانش گفت: نتنیاهو در روز انتخابات از حمله به اعراب سخن گفته و مسلمانان را تحریک کرده لذا نمی تواند از زیر بار مسئولیت نا امنی مردم یهودیان در سرتاسر اسرائیل فرار کند.

Author

About Author