خبرگزاری هاآرتص: اوضاع اسرائیل در حال وخیم تر شدن است

haaretzخبرگزاری صهیونیستی هاآرتص در واکنش به سخنرانی اخیر نتانیاهو در گزارشی نوشت: «برای رهبری که در طول دوران حکومت خود، تنها به لاف زنی خو کرده چه چیزی می توان گفت، فقط چند کیلومتر با حملات تروریستی بی وقفه، ناامنی و مرگ فاصله داریم».

در این گزارش همچنین آمده است:« شرایطی که در آن هر روز شاهد صحنه های خونبار هستیم با این وضعیت طبیعی است که وی (نتانیاهو) رقبای سیاسی خود را به باد انتقاد گرفته و آنها را گناهکار محض جلوه دهد. وقتی اوضاع خوب است مربوط به وی وسیاستهای اوست و وقتی همه چیز از هم پاشیده می شود دیگران مقصرند و شاخه شمالی جنبش اسلامی، حنین زعبی و باسل غطاس (سیاستمدار عرب اسرائیلی)، مقصر می شوند».

این گزارش همچنین می افزاید:«کنست در اولین روز از جلسه زمستانی خود با انبوهی از تنش های روحی، از نخست وزیر نتانیاهو، استقبال نمود و او راهکاری برای متوقف ساختن بزم حملات با چاقو به یهودیان ارائه نداد. چون ناامنی در اسرائیل دیگر مسئول و پاسخگو ندارد. نتانیاهو درباره جوانب امنیتی و سیاسی وراجی های زیادی نمود. اما مشکل است که بفهمیم کدام یک از این جوانب (امنیتی،سیاسی) برای وی مهمتر است. سخنرانی وی در کنست درباره نتیجه حاصله از انتخابات اخیر را طنین انداز نموده و فروپاشی جایگاه او به عنوان «آقای امنیت» را نشان داد. یک سخنرانی دلسردکننده مأیوسانه و عاری از هرگونه واژه دلگرم کننده و حتی بدون یک بیانیه با ماهیت دیپلماتیک، که نشانه ای از یک آرزوی خوب در آن وجود داشته باشد، حتی وعده داده نشد که ارتش وسرویس امنیتی شین بت برای آرام شدن اوضاع اقدام خواهند کرد».

Author

About Author