شاهراه شبرغان-میمنه بخاطر مشکلات امنیتی مسدود است

شاهراه نمبر یک فاریاب که وصل کننده این ولایت به ولایت جوزجان می‌باشد از ساعت ها بدینسو از سوی گروه طالبان مسلح مسدود شده و به هیچ کسی اجازه رفت و آمد داده نمی شود.

منابع مؤثق از ولایت فاریاب می گویند، گروه طالبان مسلح پیش از ظهر امروز دوشنبه (۲۹عقرب) شاهراه نمبر یک فاریاب را در منطقه ولسوالی خواجه سبزپوش بروی مسافران بسته اند و به هیچ کسی اجازه رفت و آمد نمی‌دهند.

به گفته منابع چندی پیش نیروهای امنیتی دست کم ۵ تن از نزدیکان حاجی امین الله یکی از سران گروه طالبان مسلح در ولسوالی خواجه سبزپوش را بازداشت کرده بودند که این گروه به خاطر اعتراض در برابر رهایی نزدیکان شان دست به این کار زده اند.

حاجی امین الله از فرماندهان گروه طالبان مسلح است که به گفته منبع چندی پیش یک سرباز اردو را از موتر پایین آورده و کشته بود و همچنان دو تن دیگر در اسارت وی به سر می‌برد.

در عین حال یک عضوی شورای ولایتی فاریاب می‌گوید، شاهراه از سوی نزدیکان افراد بازداشت شده به رسم اعتراض بسته شده و طالبان مسلح در میان آنان حضور ندارند.

اما یک منبع ما از داخل فرماندهی پولیس ولایت فاریاب ضمن تایید بسته بودن این شاهراه گفت که طالبان مسلح بخاطر رهایی افراد بازداشت شده شان دست به این اقدام زده اند.

تلاش کردیم درین مورد دیدگاه فرمانده پولیس ولایت فاریاب را داشته باشیم با وجود برقرار تماس وی درین مورد جزییات نداد.

محراب الدین ابراهیمی-خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *