سید فضل الله واحدی: معادن هرات در معرض چپاولگری و سرقت است

سید فضل الله واحدی والی هرات میگوید در معادن هرات تاراج گسترده وجود دارد و مسئولان ریاست معادن این ولایت به هیچ عنوان توجهی به این مسئله ندارند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در حال حاضر روزانه از معادن هرات مقدار زیادی از مواد به دست آمده به سرقت برده میشود و در این رابطه از سوی ریاست معادن هرات کم کاری های زیادی به چشم میخورد.

سید فضل الله وحیدی، والی هرات به خارو میانه گفت: ریاست معادن این ولایت به هیچ عنوان بر روی معادن این منطقه از کشور حاکمیت نداشته و نظارت درستی را از نحوه ی استخراج مواد ندارد.

او گفت: “در حال حاضر گزارشهای زیادی از چپاولگری ها در معادن هرات به اداره ی محلی رسیده و بیانگر به تاراج رفتن غنائم زیر زمینی میباشد.”

گفته شده که مقدار زیادی از مواد معادن ولایت هرات همه روزه استخراج میشود اما به هیچ عنوان اطلاعی به دولت داده نمیشود و این به نوع خود جرم و کم کاری پنداشته میشود.

آقای وحیدی افزود: نیاز است تا از سوی وزارت معادن و صنایع کشور هیئتی حقیقت یاب برای روشن شدن این مسائل به هرات اعزام شوند.

بر اساس گفته های والی هرات هیئتی از سوی ولایت برای واکاوی این مشکلات موظف شده و قرا ر است افراد خطاکار را شناسایی کنند.

از سویی دیگر اینجینیر جمیل الیاسی، رئیس اداره معادن هرات ضمن رد تمامی این اتهامات میگوید: بزرگترین مسئله بر سر راه آنان کمبود نیروی کاری میباشد.

او میگوید تا کنون چندین مرتبه از مسئولان مرکز کشور درخواست افزایش پرسونل داشته اما توجهی جدی صورت نگرفته است.

آقای الیاسی همچنان بیان داشت که قرار است تا به زودترین فرصت گزارش کامل از فعالیتهای اداره اش را در اختیار ولایت قرار دهد تا به گفته ی وی این شک و شبهات برطرف شود.

گفتنی است ولایت هرات دارای معادن زیادی است که از آن جمله میتوان به معادن ذغال سنگ، سیمان، گچ و چاه های نفت و گاز اشاره کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *