سفر رئیس جمهور کرزی به اسلام آباد وارد دومین روز شد

حامدکرزی رئیس جمهور کشور و هیات همراه اش روز گذشته طی یک سفر رسمی یک روزه وارد اسلام آباد شد و با مقامات ارشد پاکستان دیدار و گفتگو های داشت اما این سفر بنابر تقاضای صدراعظم پاکستان جهت ادامه مذاکرات برای یک روز دیگر تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، حامد کرزی روز گذشته  با نواز شریف صدراعظم پاکستان در قصر صدارت آن کشور دیدار کرد.

در این دیدار هر دو جانب در مورد پروسه صلح، مبارزه جدی با تروریزم، افراطیت و تهدیدات مشترک امنیتی و گسترش روابط اقتصادی و تجارتی میان دو کشور صحبت کردند.

پس از دیدار و گفتگوی سران و هیات های عالی رتبه هر دو کشور، حامد کرزی و نواز شریف در یک نشست مشترک خبری حضور یافتند.

در این نشست خبری رئیس جمهور کشورمان ضمن قدردانی از صدراعظم پاکستان گفت: افغانها از حکومت جدید پاکستان امید دارند که در پروسه صلح تسهیل بوجود آورده و زمینه مذاکرات میان شورای عالی صلح افغانستان و طالبان را مساعد سازد.

حامد کرزی گفت که من این بار به امیدی به پاکستان آمده ام که برای مبارزه با تروریزم و تحکیم صلح از جانب هر دو کشور بالای یک برنامه عملی مشخص و همه جانبه کار شود و مطابق آن مبارزه مشترک بر علیه تروریزم و افراطیت راه اندازی گردد.

همچنین صدراعظم پاکستان در این نشست مشترک خبری گفت: افغانستان نه تنها همسایه نزدیک پاکستان است بلکه کشور برادر بوده، مردمان هر دو کشور روابط ناگسستنی و تاریخ مشترک دارند.

وی افزود: امنیت و آینده بهتر ما با افغانستان گره خورده است، وی همچنان گفت یک افغانستان با ثبات، با امن و متحد برای پاکستان بسیار مهم است.

نواز شریف خاطر نشان کرد که پاکستان از پروسه صلح افغانستان با صداقت و قوت حمایت می کند.

صدراعظم پاکستان تاکید کرد که حکومت من متعهد است تا روابط میان افغانستان و پاکستان بیشتر تعمیق و توسعه یابد و تمرکز این روابط در امور اقتصادی و تجارتی خواهد بود.

همچنین حامد کرزی رئیس جمهوری کشور بعد از ظهر روز گذشته، با آصف علی زرداری همتای پاکستانی اش در قصر ریاست جمهوری آن کشور دیدار کرد و قرار است در جریان امروز هم دیدار و گفتگو های با مقامات ارشد و بلند پایه پاکستانی داشته و تلاش می کند که بیستمین سفرش در این کشور خالی از دستآورد نباشد.

در این سفر رئیس جمهورکرزی را داکتر زلمی رسول، داکتر اسپنتا مشاور امنیت ملی، صلاح الدین ربانی رئیس شورای عالی صلح و داکتر عمر زاخیلوال وزیرمالیه همراهی می کند و وزیر مالیه یک روز پیش از رئیس جمهورکزی وارد اسلام آباد شده بود وی در این سفر تفاهمنامه های اقتصادی و تجارتی با وزیر مالیه پاکستان امضا کرده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *