سقوط چند منطقه مهم و اسارت شماری از سربازان در فاریاب

پس از آغاز حملات تهاجمی طالبان مسلح و درگیری یک شبانه روزی سربازان امنیتی در ولسوالی پشتونکوت، سه منطقه مهم این ولسوالی بدست طالبان مسلح سقوط کرده و چندین سرباز امنیتی کشته و همچنان چند تن دیگر بدست طالبان مسلح اسیر شده اند.

عبدالمنان قاطع عضوی شورای ولایتی فاریاب به خبرگزاری خاورمیانه سقوط مناطق بتو، اودک و بزدانک را بدست طالبان مسلح تایید می کند و می گوید، هم اکنون (ساعت ۴ عصر روز سه شنبه) منطقه مهم و استراتیژیک سرحوض در محاصره این گروه قرار دارد.

آقای قاطع می گوید، بنابر جابجایی طالبان مسلح در نقاط مهم، چرخبال های نظامی نتوانسته اند درین ولسوالی نشست نمایند و همچنان تا کنون نیروهای کمکی مؤفق نشده اند که با سربازان در محل یکجا شوند.

در عین حال یک منبع در شورای ولایتی فاریاب به خبرگزاری خاورمیانه، از پیوستن و اسارت چندین سرباز امنیتی بدست طالبان مسلح در این ولسوالی خبر داد.

وی آمار دقیق سربازان اسیر شده را ارایه نکرد و گفت در صورت نرسیدن نیروهای کمکی و عقب زده نشدن حملات تهاجمی طالبان مسلح ممکن نیروهای امنیتی قربانی های زیادی بدهند.

در عین حال رسانه های محلی فاریاب به نقل از ولسوال پشتونکوت از کشته شدن چهار نیروی خیزش مردمی بشمول محمدالله فرمانده نظامی خبر داده اند.

همچنین ولسوال پشتونکوت از سیر شدن ۱۴ سرباز امنیتی بشمول دو فرمانده آنان و تسلیم شدن ۹ سرباز خیزش های مردمی دیگر به طالبان مسلح داده است.

خواستیم دیدگاه مقام های امنیتی ولایت فاریاب را درین زمینه داشته باشیم با تلاش های مکرر مؤفق نگردیدیم

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *