رهبرجریان مردمی مصر: حمله به سوریه آغاز تجاوزات به مصر

 حمدین صباحی رهبر جریان “التیار الشعبی” (جریان مردمی) در مصر درباره اهداف و پیامدهای حمله نظامی به سوریه هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رهبر جریان مردمی در مصر تاکرد کرده است که تجاوز به مصر، از حمله به سوریه آغاز خواهد شد.

حمدین صباحی در صفحه خود در توییتر از دولت ها و ملت های عرب خواسته است تا موضع یکپارچه ای علیه تجاوز احتمالی غرب به کشور سوریه اتخاذ کنند.

صباحی افزود: تاریخ به ما نشان می دهد که هر گونه حمله به سوریه مقدمه ای برای تجاوز به مصر بوده است و حمله به ملت سوریه، اقدامی وحشیانه است و مصر نباید اجازه وقوع چنین جنایتی را بدهد.

رهبر جریان مردمی مصر تأکید کرد: حمله غرب به سوریه ویرانگر خواهد بود و هرگز باعث آزادی آن کشور نخواهد شد. بنابراین همه کشورها و ملت های عرب باید برای دفاع از امنیتشان، موضع یکپارچه ای اتخاذ کنند و این اقدام، یک ضرورت فوری است.

از سوی دیگر جریان مردمی مصر با صدور بیانیه ای، مخالفت قاطع خود را با هر گونه تجاوز به سوریه اعلام کرد و هشدار داد: چنین اقدامی، تأثیر منفی فراوانی بر امنیت ملی اعراب و به ویژه مصر خواهد داشت.

در ادامه این بیانیه آمده است: هر گونه دخالت نظامی غرب، تنها به سود رژیم صهیونیستی خواهد بود و چنین اقدامی در چارچوب طرح غرب برای تقسیم کشورهای عربی و تضعیف ارتش های آنها انجام می گیرد. به طوری که روز به روز جزئیات این طرح بیشتر برای افکار عمومی مشخص می شود.

جریان مردمی مصر تأکید می کند: در صورت عملی شدن این طرح، قدرت کلیه کشورهای عربی سلب خواهد شد و دیگر توانایی هیچ گونه مقاومتی درباره تجاوزات و عربده کشی های صهیونیست ها را نخواهند داشت. بنابراین کشورهای عربی نباید با چنین طرحی موافقت کنند یا در مقابل نتایج فاجعه بار آن بر کل جهان عرب، سر تسلیم فرود آورند.

جریان مردمی مصر در ادامه می افزاید: نمی توان اشغال عراق و فروپاشی ارتش آن توسط امریکا و هم پیمانانش را از تلاش های امروز نیروهای جنگ افروز در راستای نابودی ارتش سوریه، از همدیگر جدا دانست.

او گفت: هدف آنها این است تا در نهایت، مصر به عنوان “جایزه بزرگ” دو دستی به آنها تقدیم شود و ارتش مصر تنها و در محاصره بماند. به ویژه اینکه توطئه اخیر علیه سوریه، در حالی انجام می گیرد که استعمارگران سنتی با هدف ضربه زدن به اراده ملی مصر و تصمیم مردم برای آزادی از قید دنباله روی از غرب و به ویژه امریکا، گردهم آمده اند.

این جریان سیاسی مصر، از دولت کنونی آن کشور و کلیه کشورهای عربی خواست با اعلام مخالفت قاطع درباره جنگ علیه سوریه، هر گونه تحرک نظامی علیه آن کشور را محکوم نمایند. همچنین از سران عرب خواست با دعوت به برگزاری نشست فوق العاده، موضع یکپارچه و واضحی علیه نیروهای متجاوز و توطئه هایشان ضد ارتش سوریه اتخاذ کنند.

جریان مردمی مصر در ادامه بیانیه خود بر حمایت قاطع از کشور سوریه در برابر توطئه ها تأکید کرد و از همه اعراب خواست با برگزاری تظاهرات گسترده در سراسر جهان عرب، مخالفت خودشان را با هر گونه تجاوز به کشورهای عربی به جهانیان اعلام دارند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *