راه اندازی کمپاین برای اعدام قاتلین مهسا

دختر شش ساله ای که به صورت بی رحمانه از سوی دو آدم ربا به قتل رسید و این رویداد واکنش های زیادی را در بین مردم به همراه داشت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دختر ۶ ساله به نام «مهسا» ۵ روز قبل از منطقه ۳۱۵ خیرخانه از سوی آدم ربایان اختطاف شده بود و زمانیکه ربایندگان پولی را که در مقابل رهایی او درخواست کرده بودند، دریافت نکردند؛ این کودک را به شکل فجیعی به قتل رساندند.

شماری از کاربران صفحات مجازی، کمپاینی را تحت عنوان «قاتلان مهسای کوچک باید اعدام شوند» را با هشتک #قاتلین_مهسا_را_اعدام_کنید راه اندازی کرده اند و خواهان اشد مجازات (اعدام بدون محکمه) برای قاتلین این کودک ۶ ساله شده اند.

ریاست تحقیقات جنایی کابل اعلام کرده که ۲ تن در پیوند به اختطاف و قتل این کودک بازداشت شده است.

به گفته این نهاد، این کودک از سوی رباینده گان خفه شده و به قتل رسیده است.

در همین حال شماری از کابران شبکه های مجازی با راه اندازی کمپاینی خواهان اعدام قاتلین این کودک شده اند.

این کاربران گفته اند که «ما به عنوان یک انسان خواهان اعدام این درنده های وحشی هستیم». «قاتلین مهسا در حضور مردم و رسانه ها باید اعدام شود». «این فتوا صادر کردن نیست». «حق شان است و باید حق شان را دولت بدهد و گرنه فاجعه هایی بدتری در انتظار خواهد بود.»

در همین حال خانواده این کودک نیز از نهادهای مربوط خواسته اند که عاملان قتل مهسا را اعدام کنند.

قانون جدید در کود جزا حاکی از آن است که «اگر فشارهای اجتماعی بالای قاتلین یک رویداد زیاد باشد، حکم اعدام اجرا می شود» و با این حال، وظیفه مردم است تا با افرادی به مانند قاتلین مهسا برخورد کرده و دولت را مجاب به اجرای حکم اعدام کند.

خبرهای مرتبط:

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *