دیدار وزیر خارجه افغانستان با وزیر داخله ایران و سرتاج عزیز

11741768_10206951526442652_992554488_nصلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان، با عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر امور داخله ایران و سرتاج عزیز مشاورامینت ملی و روابط خارجی صدراعظم پاکستان در کابل دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این دیدار ها در حاشیه ششمین کنفرانس همکاری های اقتصادی منطقه یی برای افغانستان، در مقر وزارت امور خارجه صورت گرفت.

وزیر امور خارجه افغانستان از اشتراک وزیر امور داخله جمهوری اسلامی ایران در این کنفرانس ابراز امتنان نمود.

وزیر امور داخله جمهوری اسلامی ایران از دعوت جمهوری اسلامی افغانستان برای اشتراک وی در کنفرانس یاد شده اظهار سپاس نموده و ابراز امیدواری کرد که توافقات برآمده از این کنفراس جامه عمل بپوشد.

در این دیدار دو طرف در مورد مهاجرین افغان مقیم ایران، مبارزه مشترک علیه مواد مخدر و قاچاق آن، همکاری ها در چوکات کمیسیون های مشترک اقتصادی و امنیتی بین دو کشور بحث و گفتگو کردند.

همچنین وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با سرتاج عزیز مشاور امنیت ملی و روابط خارجی صدر اعظم پاکستان، تلاش ها در جهت بیشتر شدن همگرایی و همکاری های اقتصادی منطقه یی را ضامن نزدیکتر شدن منافع اقتصادی و ملی کشورهای منطقه و عامل انگیزه بخش برای همکاری بیشتر این کشور ها در جهت حفظ و تحکیم امنیت و ثبات در منطقه خواند.

سرتاج عزیزمشاور امنیت ملی و روابط خارجی صدر اعظم پاکستان برگزاری کنفرانس یاد شده را سودمند توصیف نموده، اظهار امیدواری کرد که با تعهد و همکاری کشورهای منطقه در امر استفاده از فرصت ها برای افزایش همکاری های اقتصادی منطقه یی، اهداف این کنفرانس بر آورده خواهد شد.

در این دیدار، طرفین در باره اوضاع جاری دو کشور بحث و تبادل نظر نمودند.

Author

About Author