برگزاری تظاهرات بر ضد مداخلات کشورهای خارجی در کابل

11950817_10206951599724484_1961299475_nشماری از نهاد های جامعه مدنی، شوراهای قومی و سازمان های سیاسی غیر وابسته به حکومت با راه اندازی تظاهرات مسالمت آمیز در کابل، انزجار خویش را در باره مداخلات دشمنان افغانستان در امور این کشور در کابل اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این تظاهرات صبح امروز شنبه “۱۴ سنبله” با حضور دهها تن از مردم در مقابل مسجد جامعه عیدگاه شهر کابل برگزار شد.

معترضان اعلام کردند که که دشمنان مردم و دولت افغانستان تلاش میورزند با سلب افغانیت شیرازه وحدت ملی افغانها را از بین برده و این کشور را به اقمار متعدد تقسیم نماید.

آنان تاکید کردند ما نهادهای مدنی، شوراهای قومی و سازمانهای سیاسی میخواهیم از طریق تظاهرات وسیع این توطئه دشمنان افغانستان را رسوا و خنثی سازیم.

تاکید بیشتر معترضان در مورد گنجانیدن واژه “افغان” در شناسنامه الکترونیکی ” تذکره” بود و آنها از حکومت خواستند که در شناسنامه الکترونیکی درج واژه افغان کفایت می کند.

درج واژه افغان و بدون ذکر قومیت در شناسنامه جدید الکترونیکی از موضوعات مورد اختلاف میان مردم افغانستان بوده است و شماری خواستار درج قومیت در شناسنامه هستند و شماری هم تاکید دارند که فقط در شناسنامه واژه ” افغان” کفایت می کند.

Author

About Author