دیدار وزیر امور خارجه با سفرای کشورهای خارجی در کابل

صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان، روز سه شنبه با سفرای کشورهای عربستان سعودی، هند و معاون نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان و پاکستان و معاون سفیر امریکا در کابل دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در این دیدار ها وزیر امورخارجه کشورمان در باره سیاست و روابط بین المللی افغانستان با کشورهای خارجی صحبت کرد و خواهان گسترش همکاری کشورها با دولت وحدت ملی افغانستان شد.

آقای ربانی در دیدار با مسفر عبدالرحمن آل غاصب سفیر عربستان سعودی در کابل با اشاره بر اهمیت کشورهای اسلامی به خصوص عربستان سعودی در محور سیاست خارجی کشورمان گفت: “تحکیم و گسترش روابط با کشورهای اسلامی  خاصتاً عربستان سعودی در اولویت سیاست خارجی حکومت وحدت ملی قرار داشته است.

سفیر عربستان سعودی گفت که تلاش خواهد نمود تا روابط دوستانه و برادرانه میان هردو کشور به شکل روز افزون آن گسترش بیشتر پیدا کند.

همچنین وزیر امور خارجه کشور در دیدار با “امر سنها” سفیر هند در کابل، گفت: طی سالیان اخیر دوستی و رابطه حسنه میان دو کشور گسترش بیشتر یافته و فرصت های مناسبی برای همکاری در عرصه های گوناگون میان افغانستان و هند فراهم شده است.

آقای ربانی در دیدار با خانم لورا مایلر، معاون نماینده ویژه ایالات متحده امریکا در امور افغانستان و پاکستان از حمایت های امریکا از افغانستان و نقش موثر آن کشور در تأمین ثبات و امنیت، رشد اقتصادی و بازسازی افغانستان قدردانی نموده و اطمینان داد که در راستای گسترش روابط میان دو کشور از هیچ نوع تلاش دریغ نخواهد کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *