تروریستی های سوریه دچار اختلافات داخلی شده اند

گروه های تروریستی به علت شکست های متوالی و ناکامی در رساندن کمک های نظامی به اعضای خود در مناطقی مانند ریف دمشق و درعا دچار اختلافات داخلی شده اند.

گروه های تروریستی به علت شکست های متوالی و ناکامی در رساندن کمک های نظامی به اعضای خود در مناطقی مانند ریف دمشق و درعا دچار اختلافات داخلی شده اند.

“به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، حسام زیدان” خبرنگار شبکه العالم در سوریه روز سه شنبه گزارش داد: بیشتر گروه های تروریستی در سوریه تحت حمایت مالی، تسلیحاتی و آموزشی امریکا، عربستان و اردن هستند اما این گروه ها به دلیل عملیات های ارتش سوریه و ناتوانی در برابر حملات ارتش همواره با شکست و ناکامی های متعدد مواجه می شوند.

گزارشگر العالم خاطرنشان کرد: گروه های تروریستی فعال در جنوب سوریه هر گاه که ضربات سنگینی از ارتش دریافت می کنند، با بحران جدا شدن اعضای خود مواجه می شوند به عنوان مثال اعضای گروهی تروریستی به نام “سپاه اول” هم اکنون تشکیلاتی را به نام “جیش الجهاد” تشکیل داده اند که از حمایت رژیم اسرائیل، برخی کشورهای عربی و غرب برخوردار است.

گروهی به نام ” گروهان های جهاد ” که قبلاً با داعش همکاری می کرد پس از تشکیل ارتش جهاد به این تشکیلات ملحق شد.

زیدان افزود: ارتش جهاد همچنین شامل گروهی دیگر به نام ” ارتش مجاهدین” نیز می شود . ارتش مجاهدین زیرشاخه ” جنبش انقلابیون سوریه ” به سرکردگی ” جمال معروف” است.

جمال معروف دست پرورده عربستان است و کمک های مالی ، نظامی و اطلاعاتی و دستوراتش را از ریاض، تل آویو و امان دریافت می کند.

زیدان خاطرنشان کرد: جبهه النصره و چند گروه تروریستی دیگر در حومه های غربی و جنوبی درعا و القنیطره ضربات سنگینی را دریافت کرده اند و مجبور به عقب نشینی از چند منطقه تحت تصرف خود شدند.

گزارشگر العالم افزود: گروه های تروریستی در جنوب سوریه با حمایت رژیم اسرائیل تلاش می کنند که محدوده مناطق تحت تصرف خود را توسعه بدهند ولی نتوانستند مسیرهایی را از اردن به سمت ولایت ریف دمشق برای رساندن کمک های نظامی به اعضای خود باز کنند و شکست های سختی خوردند.

زیدان گفت: گروه های تروریستی “البنیان المرصوص” و “اهل السلف” نیز در جنوب سوریه فعال هستند و اعضای این گروه ها در پایگاه “عرعر” عربستان و پایگاه الازرق اردن آموزش دیده اند و کمک های مالی و نظامی از امریکا دریافت می کنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *