دعوت از سرمایه گذاران خصوصی هند

12650381_1021981224529664_1848072213_n

رئیس اجراییه حکومت وحدت ملی از سرمایه گذاران خصوصی هند دعوت کرد تا در بخش های مختلف افغانستان سرمایه گذاری کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، داکتر عبدالله عبدالله، شام دیروز در کنفرانس اقتصادی ـ تجارتی زیر نام «گسترش و تقویت پیوند منطقه ای» در دهلی نو اشتراک کرد.

در خبرنامه دفتر مطبوعاتی ریاست اجراییه آمده است که داکتر عبدالله زمینۀ سرمایه گذاری در بخش های مختلف را در کشور فراهم دانسته و از بخش خصوصی هند خواهان سرمایه گذاری در بخش های مورد علاقه شان شده است.

وی اعتماد مردم افغانستان بالای هند و بخش خصوصی این کشور را عاملی برای موفقیت بخش خصوصی هند در سرمایه گذاری در افغانستان دانسته و افزود که زمینه سرمایه گذاری در افغانستان در بخش‌ های مختلف زیربنایی٬ انرژی٬‌ زراعت٬ تولیدات داخلی٬‌ صحت عامه٬‌ ظرفیت سازی٬ آموزش و تکنالوژی معلوماتی فراهم است.

همچنین داکتر عبدالله از همکاری همه جانبه حکومت و نهادهای بازرگانی کشور برای همکاری با سرمایه گذاران هندی اطمینان داد. منبع با اشاره به بندر تجارتی چابهار اظهار داشت که با استفاده از این بندر، حجم مبادلات میان هند و افغانستان بیشتر شده و زمینۀ بهتر تجارت و مبادلات میان دو کشور فراهم می شود.

گفتنی است که بازرگانان هندی نیز با ابراز رضایت و خرسندی از فراهم بودن زمینه ‌های سرمایه گذاری در افغانستان، نسبت به این اقدام علاقمندی نشان داده اند.

کنفرانس اقتصادی ـ تجارتی «گسترش و تقویت پیوند منطقه ای» به ابتکار اتاق تجارت و اتحادیه های صنعتی هند راه اندازی شده و در این نشست، یادداشت تفاهم میان اتاق‌ های تجارت افغانستان و هندوستان در عرصۀ افزایش همکاری‌ های تجارتی نیز امضا شده است.

Author

About Author