12659730_1021975391196914_1800157186_n

اشتراک کننده گان و حاضران در محفل انس با قرآن معتقد هستند که هر حرکت، اجتماع و جنبش متکی و پیرو قرآن، پیروز بوده و پابرجا می ماند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محفل انس با قرآن با حضور قاریان بین المللی، داخلی، استادان دانشگاه، علما و اقشار مختلف مردم امروز (۱۵دلو) در مرکز فرهنگی اجتماعی تبیان برگزار شد.

سید عیسی حسینی مزاری، رئیس مرکز فرهنگی اجتماعی تبیان اظهار داشت که قرآن زند گی انسان را دگرگون ساخته و بهترین راه و روش زندگی را می آموزاند.

به گفته وی، حرکت انقلابی حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) نیز قرآنی بود و به همین دلیل تا همیشه زنده و جاویدان بوده و هر روز به پیروان آن افزوده می شود.

مزاری افزود که برنامه اساسی پیامبر نیز بر اساس اصل قرآن و شعایر اسلامی بود و به همین دلیل هر حرکت، جنبش، اجتماع و فعالیت سیاسی که متکی بر قرآن و ارزش های آن باشد، همیشه پابرجا خواهد ماند.

وی در ادامه به انقلاب اسلامی ایران توسط حضرت امام خمینی (ره) اشاره کرده و افزود : ین انقلاب هم بر اساس ارزشهای اسلامی و قرآنی بوده و به همین اساس پابرجا مانده و قدرتمند نیز شده است.

بر اساس معلومات منبع، در شرایط فعلی دشمنان قرآن و اسلام به قدرت این معجزه آسمانی پی برده و به دنبال جدایی بین مسلمانان و قرآن هستند تا قدرت آنها را کاهش دهد.

به ادامه گفته های : دشمنان قرآن برای رسیدن به اهدافشان از تمام امکانات شان استفاده کرده و در راستای مواردی که از سوی قرآن «نهی» شده است، کوشش کرده و پول خرج می کنند.

منبع از مردم مسلمان خواست تا بیدار باشند و اجازه نفوذ دشمن را ندهند و برای هر پیشرفت و ترقی ای به قرآن رجوع کنند.

با این حال، رئیس مرکز فعالیت های فرهنگی ـ اجتماعی تبیان ساکن ماندن کشورهای اسلامی از جمله افغانستان را دور شدن مردم از قرآن دانسته و افزود :«برای رشد و تعالی باید به قرآن برگردیم و با مطالعه آن زند گی خود را تغییر دهیم.»

همچنین عباس حسن زاده عضو شورای علمای اهل تشیع افغانستان اظهار داشت که پیشرفت و توسعه اسلام بر اساس آموزه های دینی جهان اسلام است.

به اعتقاد وی تا زمانی که معنویت قرآن در جامعه زنده نشود و از قاریان حمایت نگردد، جامعه پیشرفت نمی کند و با شکست روبرو می شود.

گفتنی است در این محفل که به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی ایران برگزار شده بود؛ قاریان بین المللی کشور نیز آیاتی از کلام الله مجید را به زیبایی قرائت کردند.

Author

About Author