دشت برچی «بهسازی» می‌شود

شهرداری کابل در نظر دارد تا دشت برچی در غرب کابل را تا سال ۲۰۱۹ میلادی بهسازی کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه و به نقل از خبرنامه دفتر مطبوعاتی معاون دوم ریاست جمهوری، طرح بهسازی دشت برچی در دومین جلسه مشورتی نهادهای مربوط با حضور نماینده‌گان مردم دشت برچی مطرح شد.

در خبرنامه آمده است که این طرح مورد تائید قرار گرفته و شهرداری کابل نیز مطالعات تکمیلی این نهاد برای بهسازی دشت برچی را بعد از سه ماه تکمیل کرده است.

سرور دانش، معاون دوم رئیس‌جمهور در این نشست به مسوولیت‌های دولت در قبال ارائه خدمات شهری و بهسازی تمام شهر کابل تاکید کرده و اظهار داشت که شهرداری کابل با کمک دولت تصمیم دارد تا برای تمام مناطق پایتخت، سهولت‌های ویژه فراهم کند.

در عین حال، عبدالله حبیب‌زی، شهردار کابل نیز گفته است که احصاییه نفوس، پروسه استملاک زمین، وجود ساحات خود سر و غیر پلانی، کمبود زیربنای حمل‌ونقل و ازدحام ترافیک، عدم دسترسی به خدمات صحی و نظافت شهری، محدویت‌های مصئونیت از حوادث مانند آتش‌سوزی و سیلاب از جمله مشکلات اولیه و اساسی باشنده‌گان دشت برچی است.

وی تأکید کرد که تصمیم دارند تا بر اساس پلان تهیه شده، تا سال ۲۰۱۹ پلان بهسازی دشت برچی را تطبیق نمایند.

بر اساس معلومات حبیب‌زی، بانک جهانی نیز ۱۲۰ میلیون دالر را تا سال ۲۰۱۹ برای تمویل تطبیق ماسترپلان شهر کابل تعهد کرده است.

در حالی طرح بهسازی دشت برچی کابل از سوی شهرداری کابل روی دست گرفته می‌شود که هم‌اکنون تمام بخش‌های این منطقه به صورت غیرپلانی آباد شده و امکانات رفاهی چندانی نیز ندارد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *