حکومت به دنبال بهانه تراشی در انتخابات و مساعد سازی زمینه تقلب

رئیس کمسیون انتخابات امروز چهارشنبه طی یک نشست خبری در کابل اظهار داشت ما بخاطر برگزاری یک انتخابات شفا طرح استفاده از تکنالوژی را پیشنهاد نموده بودیم اما طرح ما ۱۴ ماه روی میز حکومت ماند و تایید نشد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، گلا جان عبدالبدیع صیاد رئیس کمیسیون مستقل انتخابات طی نشستی خبری امروز چهارشنبه ۱۷ اسد در کابل بیان کرد که ما بخاطر داشتن یک انتخابات شفاف ودور از تقلب طرح استفاده از تنکنالوژی در انتخابات پیش رو را چند ماه پیش به حکومت ارایه دادیم  اما حکومت در این خصوص هیچ اقدامی نکرده وخاموشی اختیار نمود.

صیاد افزود کمیسیون انتخابات در جریان کارها انتخابات پارلمانی قرار دارد و نظر سنجی های که صورت گرفته است در این زمان کم نمیشود از تنکنالوژی بایومتریک در انتخابات پیش رو استفاده کرد اما در انتخابات ریاست جمهوری کاملا آماده استفاده خواهد بود.

او علاوه کرد کارمندان کمیسیون انتخابات اکنون مشغول روند ثبت نام اطلاعات هستند و گفته میشود تا هنوز حدود ۹ میلیون برگه ثبت نام رای دهندگان را به ثبت رسانیده اند.

از سوی دیگر احزاب سیاسی میگویند که آمار داده شده از سوی این کمیسیون مدار اعتبار نبوده و جعلی میباشد و آنها ادعا میکنند که دست کم ۵ میلیون تن تا هنوز ثبت نام نکرده اند و وجود فزیکی ندارند و کمیسیون انتخابات را به تقلب و استفاده از آمار غیر طبیعی متهم میکنند.

با این حال رئیس کمیسیون انتخابات افزود که این کمیسیون تمام سعی خود در جهت برگزاری انتخابات ولایت غزنی به زمان معین ان انجام داد اما متاسفانه این تلاش ها نتیجه نداده

و بر اساس ماده به ماده ۱۰۴ قانون انتخابات  تعویق انتخاباتی در این ولایت پیشنهاد شد که به زودی در مورد این مسله تصمیم گرفته خواهد شد

این در حالی است که رئیس کمیسیون انتخابات زمان برگزاری انتخابات پارلمانی را در این نشست خبری تاریخ ۲۷ میزان سال روان اعلام کرد و گفته است که این زمان برای مردم و کمیسیون بسیار ارزشمند است و نباید تغیر کند

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *