نیروی خیزش مردمی قربانی جنگ دولت و طالب

فرماندهان نیروی خیزش مردمی در فاریاب می گویند، در نبرد میان حکومت افغانستان و گروه تروریستی طالبان در این ولایت، نیروهای خیزش بیشترین تلفات را می دهند؛ با این وجود حکومت توجه قابل ملاحظه به این نیروی ندارد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، عبدالمنان قاطع، یکی از فرماندهان نیروی خیزش مردمی در فاریاب می گوید، از زمان مسلح شدنش تا کنون بیش از ۱۰۰ تن از سربازانش در حمایت از دولت کشته شده اند؛ اما حکومت هنوز توجه قابل ملاحظه یی به او نکرده است.

او همچنان افزود که دولت به تعدادی از نیروی هایش که با جدیت، شب و روز در مقابل تروریستان طالب می جنگند و دولت در مقابل این تلاش و جان فشانی های آنان هیچ توجه نکرده حتی اندک معاش که برای بعضی ها می پردازد،به آنان پرداخت نمی کند.

این قومندان نیوری خیزش مردمی با انتقاد از حکومت میگوید در جای های که نیاز جدی به حمایت و پشتبانی دارند از سوی دولت حمایت نمی شوند و گاهی هم در میدان های نبرد تنها می مانند.

قاطع اضافه می کند که تعداد از نیروی هایش بدون این که در چوکات نیروی خیزش مردمی شامل باشند بخاطر مناطق شان به دست گروه تروریستی طالبان سقوط نکند به او پیوسته است.

از سوی هم صبغت الله سیلاب، عضو شورای ولایتی فاریاب نیز با انتقاد از حکومت می گوید، فرماندهانی( نیروی خیزش مردمی) که در پشتیبانی از حکومت با جان و دل تلاش می کنند، همواره مورد بی مهری دولت قرار می‌گیرند.

سیلاب تصریح کرد که:« فرمانده هان که بخاطر دفاع از این خاک و بر افراشته شده بیرق کشور در دور ترین نقطه کشور و در خط نخست نبرد میجنگند، حکومت با گرفتن انتقام از این فرمانده هان به زریعه دشمن، اوج نامردمی حکومت را نشان میدهد».

در همین حال کریم یورش، سخنگوی پولیس فاریاب می گوید، نیروی خیزش مردمی بازوی نیروهای امنیتی کشور اند و حکومت به بیش از ۲۵۰۰ نیروی خیزش مردمی در فاریاب هر ماه معاش داده می شود.

نیروهای خیزش مردمی در شمال که به دنبال گسترش دامنه‌ای ناامنی ها در ولایت های شمالی کشور ایجاد شدند، در نبرد با طالبان موثر بوده اند؛ اما میزان انتقادها از این نیروها هم کم نیست. نیروهای خیزش مردمی بارها به کشتار غیرنظامیان، آزار و اذیت مردم، اخاذی و دست داشتن در قاچاق مواد مخدر متهم شده اند.

علاوالدین “ارکین”

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *