حملات روسیه علیه تروریست ها در سوریه ادامه خواهد داشت

12698836_1022963824431404_410931470_o

نماینده روسیه در سازمان ملل متحد اعلام کرد که روسیه به ادامه حملات خود علیه تروریستها در سوریه ادامه می دهد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ویتالی چورکین پس از نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد، که درباره سوریه و پشت درهای بسته برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: ما نمی توانیم بطور یک طرفه به عملیات نظامی خود پایان دهیم.گروه های تروریستی چطور، آیا آنها هم حملات خود را متوقف خواهند کرد؟ آیا آمریکا و متحدانش به عملیات نظامی خود پایان خواهند داد؟

وی با ابراز تاسف درباره توقف مذاکرات صلح سوریه در ژنو، بر اهمیت این مذاکرات تاکید کرد.

نماینده روسیه درسازمان ملل گفت: مذاکرات صلح در ژنو در جریان بود اما مخالفان دولت سوریه آن را ترک کردند. بنظر می رسد آنها به تشویق برخی از دوستان غربی این کار را انجام دادند.

روسیه بخاطر انجام بمباران های هوایی علیه تروریستها که برای پشتیبانی از ارتش سوریه انجام می دهد، همواره مورد انتقاد کشورهای غربی است و آنها این حمله ها را بهانه ای برای توقف مذاکرات صلح سوریه در ژنو اعلام کردند.

روز گذشته (جمعه) فرانسوا دلاتر سفیر فرانسه در سازمان ملل متحد اعلام کرد، استفان دی میستورا نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه بدلیل افزایش حملات هوایی ارتش سوریه علیه مواضع تروریست ها این مذاکرات را متوقف کرده است.

چورکین در پاسخ به اظهارات سفیر فرانسه گفت: «وی (دی میستورا) چنین چیزی نگفته است. دوست خوب من دلاتر بهتر بود در جلسه حضور می یافت تا اینکه حرف در دهان دی میستورا بگذارد.

دی میستورا بهترین تلاش خود را برای حل دیپلماتیک این موضوع (بحران سوریه) بکار گرفته است. دی میستورا هفته پیش در سخنرانی خود در پایان مذاکرات صلح ژنو از اشاره مستقیم به حمله های ارتش روسیه بعنوان دلیل توقف مذاکرات خودداری کرد و گفت، این مذاکرات تنها بدلیل دست نیافتن توافق بین دولت سوریه و مخالفان متوقف شده است.

چورکین در پاسخ به اتهامات غربی ها افزود، کشورهای غربی هیچ چیزی برای متهم کردن روسیه در دست ندارند.

نماینده روسیه در سازمان ملل متحد ادامه داد: آنهاییکه مخالفان دولت سوریه را به ترک مذاکرات تشویق کردند، همان هایی هستند که پیشنهاد ما برای همکاری در سوریه را رد کردند.

چورکین تاکید کرد، بر خلاف حمله های آمریکا و متحدانش در سوریه، عملیات نظامی روسیه در سوریه به درخواست و با هماهنگی دولت این کشور آغاز شده است.

وی افزود: ما در حال حاضر باید با همگرایی و تلاشی مشترک بر مشکلات موجود در سوریه غلبه کنیم.

چورکین از برگزاری نشست «گروه بین المللی حمایت از سوریه» در یازدهم فبروری (۲۲ دلو) در مونیخ خبر داد، که محور اصلی آن پایان دادن به بحران ۵ ساله سوریه است.

نماینده روسیه در سازمان ملل متحد گفت مسکو در این نشست راه کارهای جدیدی برای پایان این بحران ارائه خواهد کرد.

وی ابراز امیدواری کرد کشورهای حاضر در این نشست با حس مسئولیت پذیری بیشتری در این مذاکرات حضور یابند.

Author

About Author