حذف پوسته های غیرموثر، به معنی عقب نشینی نیست

president-ghani-and-CEO-Abdullahرئیس اجرائیه حکومت می گوید که که حذف پوسته های امنیتی غیر موثر از شماری از ولسوالیهای کشور به معنی عقب نشینی و واگذاری منطقه به شورشیان طالب نیست.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، اولین نشست مشترک نماینده گان شورای ملی و اعضای کابینه حکومت، امروز (۱۳حوت) در ارگ ریاست جمهوری برگزار شد.

داکتر عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه حکومت در این نشست به نگرانی نماینده گان مجلس در مورد عقب نشینی های تاکتیکی نیروهای امنیتی اشاره کرده و اظهار داشت که بنا بر تصمیم شورای امنیت ملی، پوسته های امنیتی غیرموثر از کشور جمع می شود.

به گفته وی، این رویکرد به معنی واگذاری منطقه به شورشیان و یا عقب نشینی نبوده و برای موثریت کار و جلوگیری از تلفات گرفته شده است.

داکتر عبدالله اظهار داشت که نیروهای جابجا شده در پوسته های غیرموثر به قطعات دیگر انتقال یافته و سوق و اداره آنها نیز آسان تر انجام می شود.

در عین حال، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور اسلامی افغانستان، برگزاری نشست مشترک اعضای کابینه با نماینده گان شورای ملی را موثر دانست.

وی گفت که این کار باعث می شود تا وزرا و نماینده گان مشکلات خود را رودررو مطرح کنند و به دنبال راه حل مشترک برای آن باشند.

آقای غنی به مدیریت آب های کشور تاکید کرده و اظهار داشت که مشکلاتی مانند آب های کشور باید به صورت همه جانبه مورد بحث قرار گیرد تا از هدر رفتن آن جلوگیری شود.

آقای غنی از اعضای کابینه و نمایند گان خواست تا به صورت مشترک کار کرده و یک خط مشخص برای افغانستان ترسیم کنند.

رئیس جمهور از تمام اعضای کابینه و نماینده گان شورای ملی خواست تا برنامه های موثرشان را عملی سازند.

از سویی هم، داکتر عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه حکومت این نشست را مهم دانسته و اظهار داشت که در این گونه نشست ها مشکلات به صورت رودررو مطرح می شود.

به گفته وی، شماری از مشکلات در کشور وجود دارند که وزرا و نماینده گان در رابطه با آن معلومات کافی ندارند و در نشست های مشترک می توانند به این معلومات دست پیدا کنند.

نشست های مشترک اعضای کابینه و نماینده گان شورای ملی در حالی برگزار می شود که نماینده گان سال آخر کاری شان را بر اساس یک فرمان تقنینی و بعد از ختم مدت کاری شان سپری می کنند.

Author

About Author