یک سرباز ارتش به ۱۵ سال حبس محکوم شد

12825481_1038194099575043_738096631_n

دادگاه نظامی قول اردوی ۲۰۱ سیلاب، یک سرباز ارتش ملی را به دلیل فرار از خدمت، پیوستن به شورشیان طالب و واگذاری سلاح و مهمات به آنها، به ۱۵ سال حبس و جریمه نقدی محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وزارت دفاع ملی با نشر خبرنامه ای گفته است که این سرباز ارتش به نام ذیب الرحمن در ماه سرطان سال روان از پوسته امنیتی ولسوالی خاص ارزگان ولایت ارزگان فرار کرده بود.

در خبرنامه آمده است که این سرباز در هنگام فرار، ۱ میل اسلحه ۱۶M، ۶ عدد شاژور، ۲۱۰ فیر مرمی سلاح متذکره، ۱ ثوب واسکت زره، ۱ طاق کلاه آهنی، ۱ جوره دریشی پلنگی و یک جوره بوت زرد عسکری نیز با خود برده که آنها را در اختیار شورشیان قرار داده است.

به نقل از خبرنامه، این سرباز در عملیات کشفی ارتش ملی به تاریخ ۹ قوس سال روان از منطقه چوک پل بهسود ولایت ننگرهار دستگیر شد.

وزارت دفاع ملی می گوید که عصر دیروز دادگاه رسیده گی به تخلفات این سرباز به صورت علنی و با حضور داشت وکیل مدافع وی در قول اردوی ۲۰۱ سیلاب برگزار شد که بعد از ارائه شواهد و دلایل لازم، این سرباز به ۱۵ سال حبس محکوم شد.

در خبرنامه آمده است که این حکم شامل سه سال حبس تنفیذی به جرم فرار از خدمت سربازی، ۱۵ سال حبس به جرم پیوستن به شورشیان و واگذاری سلاح و مهمات به آنها بوده و بر علاوه پرداخت مبلغ یکصد و بیست و پنج هزار و ۹۷۶ افغانی تاوان یک میل سلاح و سایر تجهیزات جنگی می شود.

Author

About Author