جده عربستان، از «نیکی میناژ» تا «مجسمه آزادی»

به دنبال آزادی های بی سابقه از سوی آل سعود در عربستان و نزدیکی این کشور با امریکا، شهر جده در غرب این کشور محلی برای سمبول های امریکایی و جایگاهی برای حضور خواننده گان زن امریکا شده است.

به گزارش بخش بین الملل خبرگزاری خاورمیانه، قرار است تا در مراسم آوازخوانی در مجموعه برنامه های تفریحی شهر جده به نام «موسم جده»، «نیکی میناژ» خواننده پرآوازه زن امریکایی حضور یابد.

به همین منظور و برای شباهت بیشتر این مکان به یک مکان امریکایی، شبیه «مجسمه آزادی» امریکا نیز در این مکان نصب شده است.

این جشنواره از هشتم جون تا هجدهم جولای به مدت چهل روز در غرب عربستان برگزار می شود و امسال با تغییرات گسترده قرار است تا خواننده گان زن امریکایی حضور یابند که موزیک ویدیوهای آنها در تضاد کامل با کشور اسلامی عربستان است.

جشنواره جده یکی از جشنواره‌ های تفریحی از سلسله جشنواره‌ های «سازمان تفریح و سرگرمی» عربستان سعودی است. این سازمان سال ۲۰۱۶ و در قالب طرح‌ های «محمد بن سلمان» موسوم به «چشم ‌انداز ۲۰۳۰» تأسیس شد و ریاست آن را یکی از مهره ‌های نزدیک به بن سلمان،‌ یعنی «ترکی آل الشیخ» بر عهده دارد.

«نیکی میناژ» در حالی قرار است در عربستان آواز بخواند که چندی پیش «ماریا کری» نیز در ۱۰۰کیلومتری شهر مقدس مکه کنسرت برگزار کرده و به تعقیب آن، «دیسکوی حلال» نیز در این کشور افتتاح شد.

خبرهای مرتبط:

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *