تنش جدی بین امریکا و پاکستان

رئیس جمهور امریکا با تاختن به پاکستان گفت دولت امریکا طی ۱۵ سال گذشته در اقدامی احمقانه به اسلام آباد، ۳۳ میلیارد دالر در جنگ با تروریسم کمک کرد در حالی که آنها هیچ کاری نکردند.

به گزارش بخش بین الملل خبرگزاری خاورمیانه، دونالد ترامپ طی مصاحبه با فاکس نیوز، با متهم کردن پاکستان به حمایت از تروریسم و پناه دادن به تروریستان گفت که این کشور «اسامه بن لادن» رهبر پیشین گروه القاعده را در خاک خود پنهان کرده بود.

وی ادامه داد که واشنگتن میلیاردها دالر کمک نظامی و غیرنظامی به اسلام آباد کرده است در حالیکه این کشور هیچ کاری نکرده است.

ترامپ افزود مقامات پاکستانی رهبران امریکا را احمق فرض می کردند، آنها از یکسو پول می گرفتند و از سوی دیگر پناهگاه های امن در اختیار تروریست های متواری افغانستان قرار می دادند.

در همین حال «عمران خان» نخست وزیر پاکستان در واکنش به گفته های تند ترامپ در توئیتر خود نوشت: «کشورش در حادثه ۱۱ سپتمبر هیچ نقشی نداشته است.»

او در ادامه توئیت خود علاوه کرد که اسلام آباد برای مهار تروریسم بیش از ۱۲۳ میلیارد دالر هزینه کرده است در حالیکه امریکا تنها ۲۰ میلیارد دالر به این کشور کمک کرده است.

عمران خان اظهار داشت: «ضمن این در نتیجه حملات گسترده نیروهای ما بر مناطق قبیله ای، این مناطق ویران شده است و هزاران تن از خانه های خود بیجا شده اند.»

این در حالی است که وزارت خارجه امریکا با اعلام قطع کامل کمک ها به پاکستان گفته است که این تصمیم مبنی بر عدم همکاری اسلام آباد در جنگ با تروریسم گرفته شده است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *