وعده های تکراری و بی اثر نهادهای امنیتی برای سرکوب طالبان در جاغوری

طالبان مسلح حملات تهاجمی شان را بر مناطق مختلف ولسوالی جاغوری از سر گرفتند و نظامیان مستقر در جاغوری تاکنون هیچ عملیاتی را برای سرکوب طالبان انجام نداده اند.

نصیر احمد فقیری، رئیس شورای ولایتی غزنی در گفتگو با خبرگزاری خاورمیانه بیان داشت که طالبان مسلح شب گذشته دوباره بر مناطق «هیچه» و «بابه» ولسوالی جاغوری حمله کردند که با مقاومت نیروهای خیزش مردمی و امنیتی روبرو شدند.

او همچنان افزود احتمال حمله دوباره طالبان مسلح وجود دارد و در صورتی که نهادهای دفاعی و امنیتی تدابیر جدی روی دست نگیرند، فاجعه چند روز پیش تکرار خواهد شد.

بر بنیاد گفته های فقیری، طالبان مسلح به دره ها و جاهایی که مناطق مسکونی نیست مثل «کوتل کوش» عقب نیشینی کرده اند و نهادهای امنیتی و دفاعی تصمیم جدی برای نابود کردن آنان در این ولسوالی ندارند و تا هنوز هیچ عملیاتی را راه اندازی نکرده اند.

گفتنی است که در جریان هفته گذشته رئیس جمهور غنی فرمان عملیات هوایی علیه مواضع طالبان مسلح در ولسوالی های جاغوری، مالستان و ارزگان خاص داده بودند.

این در حالی است که طالبان مسلح از سه هفته بدینسو ولسوالی های جاغوری، مالستان و ارزگان خاص را هدف حملات تهاجمی قرار دادند و تلفات سنگین جانی و مالی بر نظامیان و افراد ملکی وارد کردند و صدها خانواده هم بیجا شدند.

طالبان مسلح نیز گفته اند که بالای پوسته های امنیتی در منطقه بابه حمله کرده و سه پوسته را تصرف کرده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *