تناقض گویی‌های بنیاد آسیا «Asia Foundation» بخاطر ریاست کمیسیون مستقل انتخابات است؟

ایشیا فوندیشن یا «بنیاد آسیا» در تازه ترین نظر سنجی که میان هزاران شهروند افغانستانی از بخش های گوناگون کشور دریافته است که وضعیت در افغانستان در سطح منطقه شکننده و ناپایدار است.

در این نظر سنجی ۲۷ درصد اشتراک کننده گان گفته اند که وضعیت حکومتداری رو به بهبود است. ۵۱ درصد وضعیت امنیتی را رو به بهبود گفته اند. درحالیکه ۵۱ درصد مصاحبه شوندگان گفته اند که افغانستان به طرف بازسازی در حرکت است.

عبدالله احمدزی، نماینده بنیاد آسیا در افغانستان می گوید: «در تمام بخش ها یگانه مشکل اینست که همه ترس از برگشت به روز های گذشته دارند و نبود فرصت های لازم در سه بخش عمده می باشد. فضای سیاسی که باید با ثبات باشد، فرصت های رشد اقتصادی و موضوع نا امنی.»

اما امرالله صالح رییس پشین امنیت ملی در صفحه فیسبک خود نگاشته است که « این نظر سنجی میگوید فقر شدت گرفته ، بیکاری افزایش یافته ، مصونیت فردی وجود ندارد ، نا امنی بیشتر شده ، حاکمیت دولتی تقلیل یافته ، فساد گسترش یافته اما مردم امید شان بیشتر شده است. باید بپرسیم در قاموس بنیاد اسیا تعریف امید چیست.»

در ادامه گفته است که « در سال پار همه سازمان های نظر سنجی و پژوهشی میگفتند که کلنتون برنده انتخابات امریکاست اما واقعیت چیز دیگر از اب برآمد. نباید سازمان های که نام دارند با چنین تناقض گویی اعتبار خود را صدمه بزنند.»

این در حالیست که نور رحمان اخلاقی عضو شورای رهبری جمعیت گفته است که « ایشیا فوندیشن در آخرین گزارشش به نفع ارگ تبلیغ کرد. گفته می‌شود به زودی عبدالله احمدزی رییس ایشیا فوندیشن، رییس کمیسیون انتخابات می‌شود.»

 

ندیم پارسینا

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *