تلفات سنگین اردوی ملی بدست طالبان در کنر

مقامهای محلی کنر در شرق کشور اعلام کردند که شورشیان طالب به یک پاسگاه امنیتی مربوط نیروهای اردوی ملی حمله کردند و درگیری سنگینی میان آنان و سربازان اردوی ملی رخ داده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این درگیری زمانی رخ داد که گروهی از شبه نظامیان طالب به دو پاسگاه اردوی ملی در منطقۀ تونک ولسوالى غازی آباد .لایت کنرحمله کردند و در نتیجه درگیری مرگبار، ۲۰ تن از سربازان اردوی ملی کشته و چند سرباز دیگر ناپدید شده اند.

به گفته مقامات محلی این حمله حوالی ساعت ۴:۰۰ بامداد امروز(۴حوت) صورت گرفته است.

این حمله طالبان مرگبار ترین حملاتی بوده که تا کنون به نیروهای اردوی ملی افغانستان با این وضعیت وارد نشده بود، بر اساس گزارشها طالبان اردوی ملی را غافلگیر کرده اند و تا کنون شمار کشته شده های طالبان در این حمله اعلام نشده است.

براساس گزاشها در این حمله تلفات سنگین به نیروهای اردوی ملی وارد شده و دست کم ۷ سرباز اردوی ملی را طالبان با خود برده اند.

ولایت کنر با پاکستان مرز مشترک دارد و مقام‌های دولتی افغانستان می‎گویند افراد وابسته به گروه طالبان پیوسته از این مرز به دو سوی آن عبور می‌کنند.

اخیراً مقامهای پاکستانی مدعی شدند که ۲۳ سرباز مرزی آن کشور در خاک افغانستان توسط شورشیان طالبان کشته شده اند، اما مقامهای دولت افغانستان ضمن رد این ادعا، گفته اند که در این مورد تحقیق کرده و شواهدی نیافته‌اند که این ادعا را تایید کند.

وزارت امور داخله کشور، از پاکستان خواسته که اگر اسناد و مدارکی در این مورد دارد، به دولت افغانستان ارائه کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *