تلاش افغانستان برای عضویت در شورای حقوق‌بشر سازمان‌ملل

افغانستان تلاش دارد تا با همکاری اتحادیه اروپا، نامزدی عضویت در شورای حقوق‌بشر سازمان‌ملل را به دست بیاورد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، صلاح‌الدین ربانی، سرپرست وزارت امور خارجه کشور امروز (۲۳اسد) در سومین نشست مشترک دولت افغانستان و اتحادیه اروپا درباره حقوق‌بشر گفت که اصلاحات زیادی در راستای تقویت حقوق‌بشر در افغانستان انجام شده است.

وی عضویت ۵ زن در شورای عالی صلح را نیز در راستای تقویت حقوق‌بشر در کشور عنوان کرده و از کشورهای دوست خواست تا از نامزدی افغانستان برای سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ حمایت کند.

ربانی یکی از اهداف عمده دولت افغانستان، ترویج و نهادینه‌سازی اصول و ارزش‌های حقوق‌بشری در جامعه با هماهنگی و همکاری نهادهای ملی و بین‌المللی دانست.

سرپرست وزارت امور خارجه تاکید کرد که بر اساس تامین اصول اسلامی و ارزش‌های ملی، باید با نقض حقوق‌بشر مبارزه شده و ارزش‌های حقوق‌بشری نیز نهادینه شود.

به باور ربانی، دولت از تداوم گفتمان حقوق‌بشر با اتحادیه اروپا و بررسی دست‌آوردهای افغانستان در راستای بهبود وضعیت حقوق‌بشر از سوی این اتحادیه، استقبال می‌کند.

افغانستان در حالی تلاش دارد تا نامزد عضویت در شورای حقوق‌بشر سازمان‌ملل شود که همچنان مواردی از نقض حقوق‌بشر و حتی جنایات بشری مانند محاکمه صحرایی، کشتارهای دسته‌جمعی هدف‌مند، هدف قرار دادن اماکن مذهبی و تأسیسات مردمی در مناطق مختلف افغانستان توسط مخالفان دولت صورت می‌گیرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *