تغییر موضع حامد کرزی در قبال طالبان

دو روز پس از رویداد حمله بر قول اردوی ۲۰۹شاهین در ولسوالی دهدادی ولایت بلخ، رئیس‌جمهور پیشین موضع‌اش در قبال طالبان مسلح را تغییر داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، حامد کرزی در نشست خبری امروز (۳ثور) اظهار داشت که دیگر طالبان مسلح را براداران ناراضی خطاب نمی‌کند.

کرزی می‌گوید :«بعد از رویداد قول اردوی ۲۰۹شاهین؛ موضع‌ام تغییر کرد؛ هرکس که افغان‌ها را می‌کشد تروریست است، طالب یا داعش که برای مقاصد سیاسی‌شان مردم را می‌کشند تروریست استند و اعمال‌شان هم تروریستی است.»

به عقیده رئیس‌جمهور پیشین، رویداد قول اردوی ۲۰۹شاهین به وضوح یک عمل تروریستی بود؛ چون در آن شماری از جوانان بیگناه به شهادت رسیدند.

کرزی که پیش از این به دلیل برادر خواندن طالبان مسلح زیرفشارهای اجتماعی، مردمی و فکری مردم قرار داشت، دو روز بعد از رویداد خونین بلخ، تغییر موضع داد.

وی همچنین رهبران حکومت و آن عده از افرادی که حکم کشتار طالبان مسلح را داده بود، خائن دانسته بود؛ اما حالا می‌گوید که رویداد اخیر نه تنها یک عمل تروریستی بلکه جفا به خاک افغانستان بود.

در عین حال، حامد کرزی تاکید کرد که به زودی فراخوان ملی را برای بیرون رفت از بحران اعلام خواهد کرد.

وی معتقد است که تحرکات اخیر طالبان مسلح زمینه‌ساز استفاده بم‌های امریکایی است.

گفتنی است که در نتیجه حمله تهاجمی و گروهی روز جمعه (اول ثور) طالبان مسلح بر قول اردوی ۲۰۹شاهین ولایت بلخ، بیش از ۱۴۰ سرباز و افسر اردوی ملی جان باخته و شماری نیز مجروح شدند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *