نتایج تحقیقات حمله بر قول اردوی ۲۰۹شاهین با مردم شریک می‌شود

سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری بار دیگر اظهار داشت که نتیجه تحقیقات حمله بر قول اردوی ۲۰۹شاهین در ولایت بلخ با مردم شریک خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، با توجه به اینکه تا حال نتیجه‌های لازم و حقایق به دست آمده از حملات انجام شده در کشور در اختیار مردم قرار نگرفته؛ اما شاه حسین مرتضوی در نشست خبری امروز (۳ثور) تاکید کرد که نتایج حمله بر قول اردوی ۲۰۹شاهین با مردم شریک می‌شود.

سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری اظهار داشت که بر اساس دستور رئیس‌جمهور، حمله بر قول اردوی ۲۰۹شاهین به صورت همه‌جانبه و به صورت دقیق مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه پیش از این طالبان مسلح به فکر تصرف بخش‌هایی از جغرافیای افغانستان بود؛ تاکید کرد که اتفاقات اخیر به ویژه حمله بر قول اردوی ۲۰۹شاهین، به این معنی است که دشمن بعد از این‌که نتوانست جغرافیا را کسب کند، رویکرد خود را تغییر داده است.

مرتضوی افزود که پس از رویداد جمعه، جلسه امنیتی در قول اردوی ۲۰۹شاهین برگزار شد و چگونگی رویداد در اختیار رئیس‌جمهور قرار گرفت و هدایت داده شد تا در درجه اول به مجروحان این رویداد کمک‌های همه جانبه با تمام امکانات در داخل و یا هم در صورت نیاز در خارج از کشور صورت گیرد.

وی تاکید کرد که نکته مهم در نشست امنیتی، بررسی همه جانبه رویداد است که رئیس‌جمهور دستور داده است تا این رویداد هم از لحاظ تخنیکی و سایر ابعاد مورد بررسی همه‌جانبه قرار گیرد و نتایج آن باید مورد قناعت مردم و دولت باشد.

در عین حال، سرپرست دفتر سخنگوی ریاس جمهوری اظهار داشت که رئیس‌جمهور به مسوولین امنیتی به ویژه وزارت داخله هدایت داده تا برای امنیت قرارگاه‌ها و اردوگاه‌های نظامی تمرکز بیشتر صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه «نتایج رویداد با مردم افغانستان شریک خواهد شد»؛ اظهار داشت :«ماتم ملی یعنی به شهدا احترام داریم و با فامیل‌های آنها شریک هستیم.»

مرتضوی گفت که در کنار ماتم ملی، تحقیقات نیز جریان دارد و عاملین آن مورد پیگرد قرار خواهند گرفت.

ریاست جمهوری در حالی تاکید دارد که نتایج تحقیقات حمله بر قول اردوی ۲۰۹شاهین در اختیار مردم قرار می‌گیرد که تا حال هیچ‌کدام از حقایق رویدادهای اتفاق افتاده در کشور از جمله علل سقوط ولایت کندز، حمله بر شفاخانه ۴۰۰بستر سردار محمد داود و حملات دیگر برای مردم فاش نشده است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *