تظاهرات مسالمت آمیز شهروندان کابل در باره انفجار روز چهارشنبه

شهروندان پایتخت در پیوند به انفجار خونین روز چهارشنبه (۱۰ جوزا) در چهارراهی زنبق کابل، تظاهرات مسالمت آمیزی را راه اندازی کرده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این تظاهرات و راهپیمایی از چهار سمت شهر کابل آغاز شده و به سوی چهارراهی زنبق محل رویداد خونین چهارشنبه ادامه دارد.

در انفجار موتر تانکر فاضلاب بمب گذاری شده در چهارراهی زنبق کابل دست کم ۱۰۰ غیر نظامی جان باختند و بیش از ۴۵۰ تن دیگر زخمی شدند.

مسئولیت انفجار روز چهارشنبه را گروه تروریستی داعش بر عهده گرفت اما ریاست عمومی امنیت ملی با نشر خبرنامه ای اعلام کرد این حمله خونین از سوی شبکه حقانی در پاکستان طرح ریزی شده بود.

در همین حال شهروندان کابل برای دادخواهی دست به تظاهرات و راهپیمایی مسالمت آمیز زده و قرار است این تظاهرات در چهارراهی زنبق محل حادثه تروریستی چهارشنبه با خوانش قطعه نامه پایان یابد.

مسیرحرکت راهپیمایی و تظاهرات از چهارراهی سرای شمالی – سرک میدان هوایی به جانب چهارراهی زنبق، چهارراهی دهمزنگ به جانب چهارراهی زنبق، چهارراهی شهید مزاری به جانب چهارراهی زنبق و چهارراهی شهید عبدالحق به جانب چهارراهی زنبق است.

معترضان شعارهای چون “عبدالله و غنی استعفا استعفا، مرگ بر حکمتیار، حکمتیار قاتل ملت، حقانی را بیاریم به چوب دار برداریم، سر میدهند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *