تشکیل کمیته مخالفت با حمله عربستان به یمن در تونس

اخیرا کمیته ای با عنوان مقابله با تجاوز آل سعود به یمن در کشور تونس تشکیل شده است.

اخیرا کمیته ای با عنوان مقابله با تجاوز آل سعود به یمن در کشور تونس تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این تشکل که با نام اللجنه التونسیه لمناهضه العدوان علی الیمن راه افتاده است باحضور بعضی از رهبران احزاب، گروه ها، سازمان ها و شخصیت های ملی ، قومی و مذهبی تونسی همراه بوده و در هتل طیبه تونس در کنفرانس مطبوعاتی خود ضمن اعتراض به حمله عربستان به یمن و محکومیت جنایت های جنگی صورت گرفته، اعلام موجودیت رسمی نموده است.

این کمیته حمله عربستان به یمن را در راستای تحقق نقشه های امریکا و اسرائیل در گسترش جنگ میان کشورهای اسلامی و تضعیف دولت های خاورمیانه ارزیابی کرده و خواستار توقف حملات به یمن شده است.

حزب وحدت تونس، حزب الثوابت، جمعیه الهویه المقاومه، جمعیه هنا دمشق، جمعیه التسامح، جمعیه السراج، جمعیه الطلبه القومیون، هیئه الوطنیه لدعم المقاومه و مرکز المسارات للدرسات الفلسفیه از جمله موسسین کمیته دفاع از یمن می باشند که آمادگی خود را برای پذیرش اعضاء جدید و نقش آفرینی در برقراری آتش بس اعلام کرده اند.

گفته می شود رئیس سازمان عربی حقوق بشر خانم ویولت داغر و بعضی از نمایندگان گروه های سیاسی چپ گرای تونسی مانند جبهه الشعبیه و حزب حرکه الشعب ضمن محکومیت این اقدام عربستان ، بر گسترش صلح درمیان کشورهای عربی و اسلامی تاکید کردند.

Author

About Author