سید حسن نصرالله: عربستان در تجاوز به یمن محکوم به شکست است

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به تجاوز نظامی عربستان سعودی به یمن تاکید کرد اهداف ریاض در این حملات محقق

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به تجاوز نظامی عربستان سعودی به یمن تاکید کرد اهداف ریاض در این حملات محقق نشده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سید حسن نصرالله، سه شنبه در اظهاراتی که بطور مستقیم از پرس تی وی پخش میشد افزود عربستان نه تنها به اهداف خود در یمن نرسید بلکه متحمل شکست شده است.

دبیرکل حزب‌الله با اشاره به حملات طوفان قاطع گفت: نمی‌خواهم بگویم به همه اهداف خود رسیده‌اند ولی یکی از اهدافی را که در این مدت به آن رسیده‌اند اعلام کنند.

نصرالله «فضل الهی، و شجاعت و صلابت مردم یمن» را عامل عدم ناکارآمدی حملات عربستان دانست و افزود: مردم یمن در کنار ارتش و کمیته‌های مردمی قرار دارند و به همین دلیل عربستان نتوانست نتیجه بگیرد.

دبیرکل حزب‌الله گفت آنها در مرحله اول شکست خوردند از این رو به مرحله دوم روی آوردند.

وی با «نیرنگ» خواندن عملیات موسوم به احیای امید علیه مردم یمن افزود عربستان برای پنهان کردن شکست خود در مرحله اول دست به این حملات زد. آنها فهمیدند به عملیات گسترده زمینی احتیاج است و از این رو به اجاره کردن نیروهای خارجی روی آوردند و پیوستن نیروهای سنگالی به عربستان ناشی از همین امر است.

نصرالله تاکید کرد سعودی‌ها در اعلام اهداف خود صداقت نداشتند. آنها مدعی شده بودند که هدفشان حمایت از غیرنظامیان و زیرساخت‌های یمن است اما چگونه ممکن است با بمباران از غیرنظامیان حمایت کرد. آنها مناطق مسکونی را آماج حملات خود قرار می‌دهند و از سلاح‌های ممنوعه و بمب‌های خوشه‌ای استفاده می‌کنند.

دبیر کل حزب‌الله تاکید کرد: هدف عربستان سعودی از تهاجم به یمن افزایش سیطره ریاض بر این کشور و بازگرداندن سلطه امریکایی و سعودی بر یمن است.

وی همچنین ادعاهای عربستان در زمینه مبارزه با تروریسم را دروغ خواند و گفت: آنها با القاعده ائتلاف کردند. در حال حاضر القاعده در مناطقی مستقر است که پیش از آغاز تجاوز عربستان در آنها حضور نداشت.

نصرالله با اشاره به اقدامات وحشیانه و خشونت بار متجاوزان گفت: به تمام متجاوزان اعلام می‌کنم هر آنچه که تاکنون انجام داده‌اید و جنایاتی که در حق بشریت مرتکب شدید باعث مخدوش کردن چهره واقعی شما خواهد شد و باعث همبستگی ملت در پس رزمندگان در دفاع از ملت و حدت یمن خواهد شد و این ملت به دنبال آزادی و کسب استقلال خود می‌باشد.

وی افزود: کشورهای جهان باید برای رساندن کمک های بشر دوستانه به ملت یمن از طریق شکستن حلقه محاصره یمن اقدام کنند و به هر قیمتی این امر باید محقق شود.

نصر الله در بخش دیگری از سخنانش به تحولات عراق اشاره کرد و گفت: بعد از سلطه داعش بر موصل و تهدید‌های این گروه تروریستی مبنی بر اشغال دیگر نقاط عراق، ائتلافی بین المللی برای مقابله با داعش تشکیل شد اما در همان زمان اعلام کردیم که امریکا قصد جدی برای مقابله با داعش را ندارد و از آن به عنوان ابزاری برای اجرای پروژه‌های خود در منطقه استفاده خواهد کرد.

وی افزود: همان زمان هم گفتیم که پروژه امریکا برای کشورهای منطقه و عراق، تقسیم این کشورها بر اساس طائفه‌ای و نژادی است.

نصرالله با اشاره به طرح جنجالی کنگره امریکا جهت تجزیه عراق گفت: نخستین گام در جهت تحقق تجزیه عراق قرار گرفته است. هم اکنون کنگره امریکا در حال تلاش برای مسلح کردن برخی از گروهها در عراق است.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: عراقی‌ها نمی‌خواهند کشورشان تجزیه شود از این رو امریکا هیچ بهانه‌ای برای در اختیار قرار دادن سلاح به گروه‌های عراقی‌ها به صورت مستقیم ندارد.

وی با بیان اینکه امریکا در جهت تضعیف دولت و ارتش عراق اقداماتی انجام می‌دهد، افزود: وظیفه ما این است که در برابر چنین اقداماتی بایستیم چرا که این مساله با عراق آغاز نمی‌شود که با این کشور هم به پایان برسد بلکه این نخستین گام در جهت پایه ریزی مرحله‌ای بسیار خطرناک و اقدامی برای تجزیه عراق است و پس از آن تجزیه یمن است و بعد از آن تجزیه سوریه است و دیگر کشورها.

سید حسن نصرالله با اشاره به تحولات سوریه افزود: در روزهای اخیر مردم جهان با موجی از شایعات رسانه ای با هدف ایجاد جنگ روانی روبرو بودند.

یکی از این شایعه ها این بود که بعد از سقوط جسرالشغور دولت سوریه به پایان راه می رسد و ارتش سوریه توان رویارویی خود را از دست داده و در حال فروپاشی است.

این شایعات ادعا می کرد همپیمانان سوریه از دولت دمشق روی برگردانده اند اما واقعیت این است که همه این شایعات، دروغ است.

وی اظهار داشت: امروز در برابر جنگ روانی قرار گرفته ایم هدف این جنگ روانی تضعیف اراده مردم سوریه است. می خواهند در عزم و ایستادگی آنان خلل ایجاد کنند و تلاش می کنند تا از طریق این شایعات و جنگ روانی آنچه را که در میدان نبرد نظامی محقق نشد، به دست آورند.

دبیرکل حزب الله گفت: نباید به این شایعات و دروغها توجه کرد. این یک جنگ روانی است که تازگی ندارد. این جنگ از آغاز بحران سوریه شروع شده بود. آنچه درباره موضع جمهوری اسلامی ایران گفته می شود درست نیست. امام خامنه ای اعلام کردند که ایران تنها در برابر مسئله هسته‌ای مذاکره میکند و به زیان همپیمانانش مذاکره نمیکند و این مسئله تاکید دارد بر این واقعیت که ایران از سوریه چشم پوشی نمیکند.

وی افزود چگونه ادعا میشود ارتش سوریه از هم میپاشد در حالی که هر روز دستاوردها و پیروزیهای بیشتری به دست می آورد .

Author

About Author