ترکیه: همکاری آمریکا با گروه های تروریستی را با اسناد افشا میکنیم

وزیر خارجه ترکیه می گوید بزودی اسنادی را ارائه میکند که نشان میدهد آمریکا به گروه های تروریستی داعش کمک تسلیحاتی کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه،” مولود چاوش اوغلو”  وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد: ترکیه به شواهد و مستندی دست یافته که بیانگر کمک تسلیحاتی آمریکایی های به گروه «پ ک ک» و داعش است.

وی افزود: آمریکا با کمک های پنهانی خود به گروه تروریستی داعش، و گروه هایی مثل «پ ک ک» و «پ ی د» اشتباهات خود را تکرار میکند.

گفتنی است افشاگری «بی بی سی» مبنی بر توافق «پ ی د» کردهای مورد حمایت آمریکا برای تضمین خروج امن عناصر داعش از «الرقه» واکنش شدید ترکیه را به همراه داشته است.

اغلو ادامه داد: به زودترین فرصت تصاویری که نشان دهنده کمک تسلیحاتی آمریکا به گروه های تروریستی است را ارائه میکنیم.

وی همچنین درباره مذاکرات آستانه گفت: با روسیه همکاری کرده و پیشرفت‌های زیادی داشته‌ایم. این مذاکرات روندی شفاف داشته است. روسیه کار بزرگی در این میان انجام داد. ترکیه هم بازیگر مهمی بوده است و ایران هم مشارکت داشت. ما برای ارزیابی دستاوردهایمان توافق کرده‌ایم.

وزیر خارجه ترکیه همچنین از لزوم برقراری دوره انتقال قدرت در سوریه سخن گفت تا به این ترتیب همه طرفین درگیری فرصت اتحاد پیدا کنند.

گفتنی است وزرای خارجه ترکیه، روسیه و ایران به عنوان کشورهای تضمین کننده آتش‌بس سوریه، پایان هفته میلادی در «آنتالیا» ترکیه گردهم می آیند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *